Jennys tankar

Kalas

Publicerad 2010-09-04 21:05:55 i Allmänt,

Idag har det varit kalas och familjemys för hela slanten =).

Jag och plutt gick upp tidigt som vanligt, tidigt för mig iaf, han tycker säkert klockan är 9:e :P.
Plutt fick sin morgon välling och vi myste framför tv'n.
Sen så packade jag ihop allt och vi for hem till mamma mutter. Min bror hade beställt en "pizzatårta", som det skulle vara "köttfärssås" på. jahapp, det var bara att gnugga de små grå och tänka ut ett sätt att få till denna tårta på.

Vill bara påpeka att jag är ingen bagare så ni behöver inte klaga på "pizzatårtan" när ni ser bilderna, de var faktiskt svårt!

Iaf väl hos mamma, var det bara att börja göra chokladgrädde, glömde jag nämna att det skulle vara en chokladtårta också :P
Dumle och mjölkchoklad blev det.
Jag grejade med tårtan och mamma tog med Vincent ut på en promenix, så jag kunde greja.
Tack snälla mamma!

Mamma och Vincent var in på utförsäljningen av kläder på gruvan och min son måste ha en förkärlek till pyjamaser. När vi var i skåre med Malin och Jossen rykte han tag i en grön pyjamas, så den fick han. I strömstad rykte han tag i 2 lila pyjamaser så dem fick han och idag på gruvan hade han tagit tag i en pyjamas som han naturligtvis fick.
Planerar han att sova sig igenom livet? :P

Tårtan blev klar och mamma fick komma in i köket och börja med maten, de skulle bjudas på.


Nipha



Anders med den obligatoriska mössan och "halsduken"



Morfar blev lite trött  :P





Ignorera röran omkring tårtan :P, den röda färgen blev rosa, men med lite fantasi kan ni väl ta det för tomatsås. lr?



Mammas fina älskling! Vet ni han har börjat pussas igen :)



Plutt fick självklart smaka tårta, det är jue lördag.







Bara choklad som ni ser :P


Grattis broder, hoppas dagen varit bra och att kvällen blir minst lika spännande :P


Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela