Jennys tankar

Missförstå mig rätt

Publicerad 2010-09-20 20:29:25 i Allmänt,

Tjo Flöjt!

Kan väl säga att jag inte är helt nöjd med att Moderaterna lr alliansen styr i 4 år till men men..

Är det demokrati vi ska ha i detta landet får man väl acceptera att inte alla tycker som just du, tycker det är otroligt larvigt det de håller på med nu.

Jag gillar kanske inte SD åsikter men 300 000 nånting svenskar gör de och deras åsikt är väl lika viktig som min. Så om du inte gillar SD är det enda du behöver göra att inte rösta på dem.

Undrar om folk skulle tolerera att de kanske gjorde samma sak mot miljöpartiet lr folkpartiet, finns säkert många svenskar som inte gillar deras åsikter.

Tänk om socialdemokraterna skulle hålla sin valtal så kommer det 400 moderater som skriker och buar!

På skolan och jobbet får man inte mobbas, men på tv får man göra det helt öppet mot personer och partier. Okej de har kanske extrema åsikter, men som sagt är det demokrati vi ska ha så har de rätt att bilda ett parti och de som vill får rösta på dem.

Jag får acceptera att det blir alliansen som styr 4 år till, så då får vi väl acceptera att det tydligen finns ganska många som gillar SD's åsikter.


Yttrandefrihet är nåt vi har i Sverige så gillar du inte de du hör sluta lyssna då.


Det är jue inte så att SD har hotat, lurat, mutat sig in i riksdagen, de är dit röstade precis som de andra!


äh orka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela