Jennys tankar

tjoho

Publicerad 2011-04-28 22:06:37 i Allmänt,

Hej!

Så nu är min andra dag gjord på min 3:e VFU plats, jag är nu på min psykplacering. Det är riktigt spännande, samtidigt som det är lite skrämmande att hjärnan liksom kan ta över en kropp och allt bara blir fel. Psykoser är lite läskiga tycker jag, alltså psykoserna nu, inte människorna.

Tänk va kropp och hjärna kan spöka till det, att hjärnan har sån kraft att påverka hela kroppen, när den blir "sjuk". Väldigt intressant!

Fick se bältesrummet idag och till veckan ska jag med på ECT. Personalen är jättetrevliga och goa.
De jag känner är att jag skulle vilja ha haft lite mer introduktion och lite mer föreläsningar i skolan om just psykiska sjukdomar. Känns lite som man bara blir inkastad på en avdelning och här sitter jag och vet inte riktigt vad jag håller på med.

Tänk att snart är T4 slut, det börjar närma sig sakta men säkert, känns som om man börjar se slutet liksom. Tänk "snart" kan jag kalla mig sjuksköterska :). Okej 1 år är inte snart, men det går väl fort, den här terminen har bara scvichat förbi.


Börjar tro att polismyndigheten behöver pengar och lappar min bil jämt, jävla skit. Fick en gul lapp i rutan idag, 1000 spänn igen *suck*.

Fan jag har frågat folk om jag kan stå där, jag har sett andra stå där, börjar tro att de väntar ut ensamstående studenter och lappar så fort de ser att de e studenter. Fan!
Jag som hade lagt undan pengar som vi skulle ha i sommar..
Ja vem behöver unna sig nåt i sommar när man kan lägga de på böter

ne nu ska jag sätta lite fart här, mycket som ska göras.. Imorgon ska jag få en lång slang ner i halsen, HUA!!


Pöss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela