Jennys tankar

Kalaset

Publicerad 2011-08-03 23:19:10 i Allmänt,

Tjoho!

Dags för lite uppdatering igen..

Förra veckan bestod av jobb och bakning, Vincent skulle ha sitt 2 års kalas så det blev väldigt mycke bakning.
2 kladdkakor, chokladrutor med päronlime, coccosbollar, småkakor en med färgglad glasyr och med choklad,tårta, regnbågsmuffins, ja mycket bak helt enkelt.

Det är så roligt att baka till hans kalas!
Få pyssla och trixa, greja med inbjudningskort. Kalaset hade vi den 29:e på hans födelsedag, en rolig dag för min lille prins som öppnade paket på paket och käkade kakor.


Moster får öppna säger Vincent och ger henne ett paket, sen fortsätter han med sitt paket. En glad moster som fick hjälpa honom..









Tårtan, som jag fick skynda mig att lägga iordning, så jag hann inte knåda marsipanen tillräckligt länge :/.



Förberedelser



Ballonghållar'n



Förbereder poolen, jag och Vincent prova hans nya fiskar och fiskspö..




Broder var först i poolen



De första trillar in..


Paketöppning








Peter är väldigt glad över att få komma på 2-års kalas :P





Buspöjkera badar






En liten Zack, som snart går, kom och sa tjena :).


Vincent visar grabbarna några av sina presenter



Snackar lite grabbar imellan


Det är slitsamt att fylla år, så man måste vila lite också

 
Han börjar bli stor nu min lille pojk, han gillar att räkna, rabbla färger och bokstäver.. Han är så söt när han sitter med miniräknare lr nån bok, 7 säger han och trycker 7, så håller han på så och rabblar siffrorna.. Mormor hade jue satt in kort i tidningen på Vincent men sa inget till nån, så Vincent och hon satt och bläddra och så säger han jätteglad Där är jag, där är jag :). Sötnöten! Han säger säkert 10 nya ord varje dag nu, det går för fort!!! Sopbil, lastbil, kranbil, motorcykel, buss, cykel mm, fattar inte hur han lyckas hålla isär allt. Han är väldigt duktig på namn också, kilsgrabbarna har han koll på, släkten har han koll på, gudföräldrarna, han pratar jue inte rent men man fattar, lr jag fattar iaf kanske är bäst att skriva.



Tack alla för att ni kom och firade min lilla stora 2-åring :)



Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela