Jennys tankar

Tillbaka, för en stund iaf :P

Publicerad 2011-02-26 21:21:40 i Allmänt,

Tjoho!

Springer runt på infektion fortfarande, jättekul som vanligt! Trivs verkligen där, har haft 2 egna patienter nu där jag får fixa allt med dom, ringa samtal prata med anhöriga mm. Jag fick också en ny patient så jag fick träna på ankomstsamtal, epikrisen har jag också fixat på en patient. Så jäkla roligt, ska får lite mer nålvana bara.. Satt några fler PVK'er, ska försöka få ta lite mer prover. 


Halvtidsbedömning har vi också haft och det känns bra att få vissa saker bekräftade och att jag kan det här :).


Gissa vad som mer har hänt på torsdagen lämnade jag Vincent på dagis utan massa protester och gråt, äntligen!!
Annars har han börjat gråta och säga nej nej nej mamma nej nej mamma så fort han ser dagis, det har räckt att gå förbi och han har börjat. Min älskade lilla pojk! Men nu har det gått suveränt i 2 dar, en när jag lämna och en när broder lämna YES!!
 

Min lilla pojk börjar bli stor..

- är du mammas stora pojk?
- nej
- är du inte?
- nej
- Är du mammas bebis då?
- nej

Vi är lite oeniga om vad han är, han vill inte var nåt medans jag tycker att han är min stora lilla duktiga pojk :P.

Pössen





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela