Jennys tankar

ZZZzzznark

Publicerad 2011-01-04 20:29:34 i Allmänt,

Inatt satt jag och "nöplugga" fram till 3, var svårt att sluta när man väl kommit igång. Finns så mycket som måste in i huvudet. Vid 3 vaknade iaf  min lilla plutt och var helt otröstlig, vid 5 somna han om. Klockan kvart i 6 tittade jag på klockan sista gången för att sen bli väckt halv 9 av en pigg plutt. Jag är så ini nordens trött, ska tvinga i mig kaffe snart.
Hade tänkt plugga lite under dagen, men plutt har vägrat sova middag. Vet inte vad som hänt men han har krånglat sen innan nyår nu. Han vaknar och bara skriker och gråter, det går inte att få honom att somna om heller, han skriker gråter, klättrar på en så fort man närmar sig sängen. Tar jag inte upp honom försöker han dra sig upp ur sängen, nån som känner igen detta?

Försöker lägga honom brevid mig, sjunga, vagga, lugna ner honom mm, men han bara skriker och gråter. Det tar alltid flera timmar att få honom att somna om och då är det oftast av att han stupar i säng.

Jag har provat med att tända en liten lampa så det inte ska vara kolsvart, men det funkar olika varje gång.
Jag tycker inte det verkar vara nån tand, han har ingen feber, inge snuvig. Tips nån?

Har till och med funderat på om han kan ha fått nåt hål i nån tand, men då borde det väl göra ont jämt, inte bara på nätterna?
Det har varit lite problem med tandborstningen och mycket gott har slunkit ner nu under jul. 
Fast jag tror (trodde iaf) att problemet låg i att han ville borsta själv och att jag inte får hjälpa till, så det är krångel varje kväll där av hål i tanden tanken.

Men det kanske kan vara nåt i munnen ändå??

Han tar sig iofs för en handled och armen flera gånger per dag och visar att han har ont(gråter och visar där, där där), men jag får klämma och känna utan att han reagerar och det syns ingen svullet heller. AAAHHH det måste vara nåt, jag går inte med på en fas, jag måste få sova så det får lov att gå över nu. Vad är fel??


kram


Kommentarer

Postat av: Libbea

Publicerad 2011-01-05 09:03:59

Stackars Plutten!! Han kan inte ha ont i

örat tro? Det brukar ju spöka på nätterna. Men annars så är det vanligt att dom krånglar på nätterna under perioder när dom utvecklas mycket, jobbigt men det går över! Kram på er.

Postat av: gaby

Publicerad 2011-01-06 15:45:30

de kallas för nattskräck tror ja å de finns tyvärr inget man kan göra åt mer än att finnas där å trösta.. men de går över ska du se.. minns inte hur länge nico höll på. hoppas de ger sig snart. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela