Jennys tankar

Havets hus

Publicerad 2011-07-25 23:43:00 i Allmänt,

I måndas blev det en spontan tripp till Lysekil, jag skulle börja jobba på tisdan och vi behövde nån sista grej att göra tyckte jag. Eftersom vi varit på Parken zoo tyckte jag att det fick räcka med djurparker, vi fundera först på att åka till borås.. Men han är så liten och skulle nog inte förstå att han varit på 2 olika.. Ja ni fattar. Så därför valde vi Havets hus och titta på fiskar, då blev det inte lika liksom.

Känner verkligen hur väl jag formulerar mig nu :P.

Jag trodde Havets hus var större faktiskt, men det var mysigt att gå där och titta på firrarna.

Broder och morfar tog vi med oss, riktigt lyxigt att ha morfar med, jag slapp köra och kunde slumra lite :P.

Visste att det skulle vara dåligt väder i Lysekil, men jag tänkte att vi chansar lite mulet gör jue inget. Men det blåste och var jättemulet, Vincent satt i vagnen och sa brrrr kallt, stackarn. Så efter lite köande var vi äntligen inne och kunde kika på firrarna :).











Man fick inte ha blixten på, sådärför blev det lite mörkt. Men det är Vincent och morfar som tittar på firrarna:)












































På hemvägen så svängde vi förbi hos farfar Lasse, vi tog den vägen hem och när vi ändå var i Borgvik kunde vi lika gärna kika förbi :)







Vincent busade med både farfar och Vivianne, krocket de e grejer de :).





Bläckfisken Vincent valde på Havets, snälla morfar köpte den :)



Utav mig fick Vincent denna och en pingvin som han valde själv. Jag tyckte han kunde valt nån av fiskarna, så vi hade nåt han hade sett.. Men nej pingvinen skulle han ha :P





Perfekt dag med ycket skratt, det har varit en underbar ledighet, man skulle ha varit rikare bara. Mycket pengar har de gått, men roligt har vi haft!


Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela