Jennys tankar

80-års kalas

Publicerad 2011-06-12 07:56:00 i Allmänt, Firarhörnan, Tårtor och annat bak,

Den 4:e hade morfar sitt 80-års kalas, jättekul. Många skratt och trevligt folk!

Tipspromenad, lekar och bus, gött att äta, egen skriven sång och ett sånghäfte, jag och syster går fortfarande runt och nynnar på bohus bataljon :).

Jag hade fixat de tårtorna, så den 3:e var de tårtverkstad hemma hos syster yster, kan säga att man ska inte greja med marsipan när det är asvarmt :P. Kyla händerna hela tiden, in och ut ur frysen med verktygen, man får vara uppfinningsrik.

Tårtorna blev sådär, då jag fortfarande inte haft tiden, jag vill vara förberedd och haft tid till att leta designer och tips på innehåll.. Nu blev det lättaste möjliga innehåll och inte så avancerade tårtor ( som ni tyvärr inte får kort på nu, då mamma har bilderna i sin kamera)..


Den här tårtan slängde jag ihop samma morron, som vi skulle åka. Hann inte mer än att knåpa ihop ett väldigt enkelt tåg.. Gillar inte när jag inte får göra klart, skulle vilja haft kanske nån text lr nånting mer.. Morfar var nöjd iaf :), Min morfar älskar tåg, har gjort sen han var barn :P.


De andra tårtorna får ni se nån annan dag..


Jag gjorde tårtorna och inte mer, sa att jag har inte tid och de hade jag verkligen inte, men får ändå lite dåligt samvete att man kanske skulle gjort nåt mer. Stod och delade ut välkomstdrinkar med broder och försökte få folk att gå tipspromenad innan orkestern spela <-- ingen lätt uppgift kan jag säga..





















Utsikten

De kommer mer kort, men de finns i Lennarts kamera.. jag glömde min hemma och fick springa runt med hans iställe :P.

Grattis Morfar!!


Kram kram

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela