Jennys tankar

VFU

Publicerad 2011-05-12 14:16:52 i Allmänt,

Tjoho!

Så igår gjorde jag min sista dag på psyk :(, det är nu det börjar bli roligt och patienterna känner igen mig och har fått förtroende för en och då ska man sluta. Sista veckan har varit kanon! Jag har lärt mig otroligt mycket, träffat människor med tragiska händelser i bagaget, människor som lider nåt otroligt över sin situation och sjukdom.
Fina människor som hamnat fel, som inte fått hjälp i tid, som inte har föräldrar som kunnat ställa upp osv. Detta är sjukdomar vem som helst kan drabbas av, bara att vissa är mer sårbara än andra.

Om jag tuffar till mig och lär mig mycket mycket mer så skulle jag nog kunna tänka mig en framtid inom psyk.

Idag hade vi seminariet också, så det betyder att jag är hel ledig fram till på måndag då Vårdcentrals-placeringen börjar. Jag har lyxen att få vara i Grums också, nära och bra ingen mer restid, jag ska njuta varje dag och tänka på alla pengar jag spar på att låta bilen stå.

Inga fler parkeringsböter *jippie*.

De jag hoppas på är att folk inte tycker det blir för känsligt att ha med mig som ska titta, jag menar Grums är inte så stort. Jag ska få vara på lab en dag och en dag på BVC, så det ska bli spännande :).

Kom på att jag måste ringa Arvika och få slutbedömningen bara, så ev blir det en sista tripp till dit.


Pössen och kramen

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2011-05-13 11:26:18

Ska du vara på nya vårdcentralen eller den gamla? :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela