Jennys tankar

Min lilla plutt <3

Publicerad 2011-09-14 19:54:32 i Allmänt,

Hej hopp!

Så idag ringde dagis precis när jag kommit fram till skolan och startat datorn, Vincent var sig inte lik. Han hade ingen feber sa dom, men han ville inte leka med barnen lr äta nån mat och han gick runt och smågråt hela tiden.. Min fina lilla pojk, så jag fick packa ihop allt och rava mig hem. De sa att jag fick bestämma om jag ville hämta han lr avvakta eftersom han ändå inte var dålig på nåt sätt, utan han var sig bara inte lik..
Men de var lika bra att åka hem kände jag.

Hemma busade vi och pussades vi och han fick äta glass och frukt som gick jättebra, mer päron, mer päron :).
Sen satt vi oss i soffan och pratade lite om varför han varit ledsen på dagis, först sa han att han ramlat, men sen kom det fram att han menade att han ramlat ur morfars säng, vilket han gjorde i helgen. Jag frågade om han hade ont nånstans, örat, näsan, halsen, munnen, benen, armar, rumpan, magen.. Nej överallt, tillslut sa han att han hade ont i magen och han hade inte nr 2'at nåt idag, så jag antog att de var magen.. Fick inte titta han i halsen heller, men efter att han sa att han hade ont i magen ville jag inte bråka med han om halsen..

Så vid 1 när moster sluta brumma vi in till stan för att lämna Vincent där, men jag fick absolut inte lämna Vincent, han var som en igel runt halsen på mig. Jag med mamma, nej mamma inte åka och massa gråt och detta är absolut inte likt han.

Iaf så gick det bra att gå när han och moster busade och åkte med tuff tuff tågen, sen ringde syster yster och sa att hon hade fått se i Vincents hals och den såg för jävlig ut..

Så snälla snälla syster ringde skåre VC och fick en tid, de tror väl inte att Vincent har nån mamma där snart :(. Förra gången han fick medicin så var mormor med han dit och nu moster.

Iaf så har min lilla plutt streptokockcer :(, fick så dåligt samvete, hur kan jag missat detta?? Visst han har varit snuvig och hostig, men vi har kikat febern nästan varje dag och han har inte varit dålig.. Han har varit väldigt trött iofs, men de trodde jag var att han har så långa dagar på dagis nu..

Min fina fina lilla pojk..
Imorgon ändrade vi tiden, 10-18 ska vi vara i skolan då jag sa att de kan bli svårt att få barnvakt till kavrt över 7 på morgonen. Känns hemskt att inte kunna vara hemma och ta hand om min lilla plutt när han är sjuk, men hur jag än vrider på de så måste jag vara i skolan.

Snälla morbror ska passa honom imorgon <3, va skulle jag göra utan min familj och alla mina fina vänner som alltid erbjuder en hjälpande hand med Vincent <3.



Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela