Jennys tankar

katastrofövning

Publicerad 2012-02-16 21:15:00 i Allmänt,

Vi har haft katastrogövning i skolan, jag fick skalltrauma och skulle antagligen inte prioriteras och komma till sjukhus, eftersom vi inte bor i uppsala.. Kan jue va en liten funderar hos er.. Cykelhjälm kanske?

Iofs var detta en bilolycka, med många skadade, vi övade hur man skulle prioritera vid en eventuell katastrof, då det inte finns resurser för alla och abulansen kommer om en kvart vem skickar du först??

Skallskador måste man antingen skicka direkt, men då de inte kan hjälpas i Karlstad ska man räkna med helikoptertid, väntan på helikopter mm så man blir inte skickad direkt eftersom man inte har ett A problem.

Hoppas jag aldrig hamnar i den situationen och måste prioritera mellan människor på detta sätt..






Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela