Jennys tankar

Mini-semester

Publicerad 2013-05-25 21:30:00 i Allmänt, Semester och utflykter,

Hej igen!
 
I onsdags slutade jag 12:30, så skönt!
Jag brummade hemåt, hämtade plutt på förskolan och hämtade väskorna hemma som jag packat dagen innan. Vi skulle nämligen brumma till Strömstad och hälsa på lillasyster/moster :).
Vi åkte ifrån det värmländska regnet och kom till strömstads sol :). Perfekt minisemester!
Första kvällen tog vi det bara lugnt och satt vid tv'n :).
 
Syster bjöd på kladdkaka :).
 
Torsdagen var det full fart, vi for till den nyöppnade Sportshoppen, där plutt dök på ett fodrat regnställ som han var tvugen att ha, iofs har han ju rätt han hade ju växt ur det gammla :P.
 
Vi shoppade regnställ och ett par skor till mig, sen lekte vi i deras lekland.
 
 
 
 
 
Vi stannade så vi hann luncha där innan vi for vidare, mot Nordens ark!
 
 
När vi ändå var så nära, så tänkte jag att vi kan lika gärna kika in där :). Vi var där förra året och jag gillade verkligen den djurparken. Så mysigt att gå runt på den där "träbron" som slingrar sig rut parken.
Djuren vi inte såg förra året, såg vi nu och många djur hade små söta bebisar :).
 
 
 
Trångt som ni ser.. Kan verkligen rekommendera att åka dit en vardag innan skolorna slutar..
 
Ser ni, långt långt därframme så finns det andra människor :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vincent var imponerad över att tigrarna fick glass till mat.
 
Nöjd över sina bilar han köpte, Mamma jag måste ha 2, Matz ska ju ha en..
 
Sen bar det av hemåt till moster igen, vi hann precis så vi mötte moster som gick hem från jobbet :).
På fredagen skulle vi åka hem igen, moster skulle med hem för det var kalas på söndag. Men innan vi åkte hade jossa fixat så plutt fick komma till räddningstjänsten och prova brandbilar, vi var på rådhustaket och kolla på utsikten. Syrran jobbade lite på morgon så jag och Vincent hann med en runda på stan, där vi köpte varsina skor och jag köpte mig en tunika som kommer bli välanvänd i sommar :).
 
Dessa valde Vincent
 
 
 
 
 
 
På taket. 
 
 
Nya diademet är på :).
 
 
 
 
 
Stor bil tyckte vincent
 
 
Just de han shoppade nya brillor när vi gck på stan också.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela