Jennys tankar

Änglapipor i paradiset

Publicerad 2013-11-10 09:55:34 i Allmänt, Mat,

Har för mig att jag tipsat om detta recept tidigare, men här kommer det igen :). Detta åt vi iaf igår :)
 
200 grader i ca 20 min
 
Ingredienser:
3 dl Grädde
Ca 250 g Penne
40 g Parmesan
125 g Chilisås
1 pkt Bacon
1 röd paprika
2 st Vitlöksklyftor
250 g Färska champinjoner
 
* Koka pastan och häll sedan i en ungsfast form
 
* Koka upp grädde och ha i chilisåsen och hälften av parmesanosten.
 
* Stek Bacon, champinjone, paprika och riven/pressad vitlök.
 
* Rör ner "baconblandningen" i grädden och låt koka ihop en stund, häll sedan blandningen över pastan.
 
* Strö över resten av parmesanosten och grädda i ca 20 min eller tills den fått bra färg.
 
Mumsfillibaba tycker vi här iaf.
 
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2013-11-10 14:29:07

Mums!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela