Jennys tankar

Äppelkaka

Publicerad 2013-10-10 18:13:00 i Allmänt, Tårtor och annat bak,

Vi fick massa äpplen av Nipha, vi kunde inte äta äpple vid varje mål om dagen, så jag och plutt bakade en äppelkaka och en äppelpaj. Det är inte lika kul att baka som att äta tycker Vincent :P. Så några äppelklyftor med socker och kanel hann han norpa till sig. Kakan kanske inte ser så mycket ut för världen, men det blev godkänd av en fikaexpert :). Lennart har nämligen inte bara svart bälte i pelargoner utan även i fika :).
 
Pajen blev också godkänd, men den fick jag inte med på bild :P.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela