Jennys tankar

Bröllopstårtan.

Publicerad 2013-10-06 22:41:00 i Allmänt, Tårtor och annat bak,

Jag fick äran att göra min kusins och Perras bröllopstårta :). Den skulle vara vit och innehålla Choklad var perras  krav. Jag och Jessica hade ett tårtmöte och våra busungar lekte för fullt :). Så vi kom fram till hur den skulle se ut.
 
 
På onsdagen var det dags för att baka formar och förbereda ganache i detta fallet chokladganache.
 
På torsdag så byggde jag tårtan och gjorde rosor hela natten med broder.
Man tager vad man haver, syftar på "formen"
 
På fredagen var det dags att spackla och klä tårtan
 
Okej så stor behöver man inte kavla, men jag tycker det är lättare om den är mycket större än tårtan.
 
Mamma och syster kom och ville göra något, jag hade blå/turkos sockerpasta kvar, så varsegoda :).
 
Här har ni resultatet, skulle egentligen ha slingrat sig mer rosor på tårtan, men det blev inte så :/.
Det fina brudparet var nöjda och det är huvudsaken :).
Jätteroligt att göra tårta även om jag svor över dem en del också :P.
Undrar vad jag ska hitta på nästa tårta jag gör :).
 
 
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela