Jennys tankar

Kvartsamtal

Publicerad 2013-10-23 20:57:00 i Allmänt, Familjen,

Föräldrasamtal eller vad det nu heter.
Jag har varit på tallen och haft just de sörrni.
Dagarna innan fick jag ett papper med frågor på, som vi skulle gå igenom. Spännande hans första på nya förskolan :).
Vincent trivs som fisken i vattnet :).
 
Hans plats i hallen :).
Det som var extra roligt med detta samtalet var att Vincent hade också fått svara på frågor, något jag inte visste om. Vad gör dig glad, ledsen, rädd mm. Vad är du bra på? Vad vill du lära dig här på förskolan? Vad är roligt att leka med? vad är tråkigt att leka med osv. Så hade han fått ritat ett självporträtt :). 
Det var så roligt att få lite insyn av vad han tycker när det inte är jag som frågat honom :). Jätterolig idé :).  Kanske är så på alla förskolor vad vet ag, men jag gillade det iaf :).
 
Min fina stora lilla unge <3.
 
Eftersamtalet så kom snälla mormor och hämtade oss, och när vi kom hem bjöd Lennart på äggsmörgåsar :).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela