Jennys tankar

Lördag

Publicerad 2014-02-16 06:30:00 i Allmänt, Familjen, Semester och utflykter,

Hejsan!Igår började som alla andra dagar, bad i poolen :-). Sen kom regnet och det öste ner på förmiddagen så vi satt här hemma och läste, spela kort mm. Lite nervösa i för surfen..Klockan 2 skulle vi va där, vi träffade våra 2 surflärare Aio, stavning? den andra hann jag inte uppfatta namnet på. Vi började med att bära våra brädor till stranden. Jag har en bild i mitt huvud hur det skulle gå till, lite teori, sen känna lite på brädan nära stranden, så man fick balansen och segla lite på de små vågorna.Nope då gick det inte till!Vi började med att se om vi var right lr goofy, vilket ben man skulle ha längst fram. sen en snabbteori lektion, kommer det en stor våg ta tag i brädan och rulla under den, eller dyk med brädan. Ha tårna ihop för att hitta balansen, dåså, då går vi i vattnet.Det börja med att vi paddla ut ca 100-150 meter och där skulle de ha oss i vad jag kallar skitstora vågor, något de kallar små vågor.Jag hatar att va så långt ut från stranden, möjligtvis om de haft en båt där ute så man snabbt kunnat få hjälp om det hände något..Iaf så tog de med Matz och syrran först till vågorna där de slog över. Jag fick ligga själv 50 meter därifrån där vågorna var stora, men de slog inte över. Där låg jag själv helt lämnad, har nog aldrig känt mig så ensam!IAF så segla jag på en liten våg, aio lovade att han skulle välja en liten våg åt mig, enligt mig stor. Segla liggande på den och köammrade mig fast på brädan, inte fasiken tänkte jag ens försöka ställa mig upp i den där jättevågen. Innan så fråga jag om det fanns någon chans att jag skulle tumla runt i vågen som en tvättmaskin, NJA i 2-3sekunder i så fall och då var jag tvungen att slappna av och låta vågen styra mig. Jag fick absolut inte få panik, skit lätt de du tänkte jag. Man fick absolut inte simma lr röra sig utan bara slappna av..Sen hjälpte de Matz och syrran igen, jag ville inte bli lämnad själv där igen så efter att ha legat och guppat på stora vågor helt själv igen. Ropa jag på Matz som fick ropa på aio så han fick hjälpa mig intill stranden.AIO hade surfat i 12 år och hade börjat när han var 8 år, alla oi hans familj var surfare. Hans syskon son på 6 år hade precis börjat nu, ja sa att jag måste va en fegis för min son får inte ens bada i havet när det är så här stora vågor..Matz och syrran surfade vidare, de var jätteduktiga och jag lekte på strandkanten med Vincent.Efter surfen traska vi hemåt för att duscha och upptäckte att voi allihop såg ut som kräftor på baksidan.Vincent hade också bränt sig :-( ,som tur är har han inte känt av något och vi har smörjt in han i omgångar med after sun..Sen blev det mat på eco surf! Hem för lite kort spelande och tjöt om dagen som vi gör varje kväll. Vid 22 gick vi ut och åt efterrätt sen spelade vi kort igen innan vi hoppa i säng. Jag kolla lite på golden globe galan innan jag somna... vill bara säga att Vincent har vatten i sin ölflaska, har varit svårt att få i han vatten till vi kom på att han ville dricka ur glasflaska som Matz och morfar..Sufrbilderna kommer, de ligger nämligen på pappas kamera, så de får ni se när vi kommer hem:-) pöss pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela