Jennys tankar

Helgen

Publicerad 2014-05-19 23:05:00 i Allmänt, Familjen, Vardagslyx,

Vilken underbar helg det varit. Jag sa det till M, det känns som vi slappat hela helgen och ändå har vi hunnit med så mycket.
Storstädade, så skönt att få det gjort, det tråkiga är att till fredagen är det dags igen, nja lördagen då.
 
I fredags var de dags att klä upp sig och åka till tuppen i Säffle 37 stycken ur personalen på Attendo skulle ut och fira. Jag och E den andra ssk blev också medbjudna, så skoj var det. Vi skratta så vi gråt där en stund och god mat blev vi bjudna på. Fantastisk kväll och ändå hann jag hem så jag hann umgås en pyttestund med Matz <3, snälla som han är så var det han som hämtade mig :).
En väldigt trevlig kväll!
 
Lördagen grejade vi på altanen, planterade lite och städade. Just nu är jag på jakt efter en "lampa" för stearinljus som jag kan ha där. Vi får väl se om jag hittar rätt. Vi spelade även fotboll, badminton och tennis, mamma köpte massa grejer på Ikea och jag kan säga att de används flitigt här hemma, det är skitroligt rent ut sagt!
 
Mamma bjöd på grillat också, så vi var ute i princip hela dagen :). På kvällen var det dags att hoppa i "finkläderna" igen, jag och Matz hade biljetter till Hasse Brontén, bipopulär, har ni inte sett han masa er iväg!
Allvar blandades med komik, han berättade om hur det var att växa upp med en pappa som hade en psykisk sjukdom, väldigt intressant att lyssna på och hur elaka andra barn kan vara. Han avslutade det hela med att visa bilder på sin pappa till en fin låt, där fick man hålla tillbaka tårarna.
Måste säga att han var mycket bättre än vad vi trott, så jag ska absolut se honom igen om jag får chansen!
När vi kom hem var det en trött V som mötte oss, så det var hopp i säng för honom. Tog inte många minuter innan han sov, så jag och M hann med en film också, eller M orka hela filmen, jag somnar ganska snabbt nu för tiden.
 
Söndagen var det mera studsmatta, vi grillade själva på altanen och metade. En lugn helg med massa mys och gos, det bästa med kvällarna förutom godnatt-sagan är att jag och V brukar ligga och prata om allt möjligt, min fina fina unge <3.
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Tjingeling!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela