Jennys tankar

Pestotorsk

Publicerad 2015-07-01 21:48:48 i Allmänt, Mat,

Här ska ni få ett smarrigt recept som jag hittade på bloggen Tinad glutenfria (http://tinasglutenfria.se/).
Finns många goda recept där!
 
Detta provade vi igår och det blev en hitt! Så gott!
 
Du behöver
400 g fryst torskfilé 
1 1/5 dl riven ost
1 kruka färsk basilika
5 msk olivolja
1 dl solrosfrön 
1 tomat
Salt
Citronpeppar
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Mixa ihop ost, solrosfrön, basilika, olivolja, jag hade även i en skvätt citron.
Lägg fisken i en smörjd ugnsfast form och lägg peston som ett täcke över fisken.
Dela coctailtomater i klyftor och tryck ner i peston (jag la även i lite broccoli i formen)
In i ugnen i 30-35 minuter
Servera tillsammans med potatis, kokt, stekt, pressad, mos 
 
 
 
 
Lägg märke till mina snygga fötter :P
 
 
 
 
Varför laddas bilden upp felvänd, när den bilden jag laddar upp är rättvänd? Mycket irriterande.!!!!
Ja det färdiga resultatet iaf, mycket smarrigt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela