Jennys tankar

Kycklingpanna med Curry

Publicerad 2015-03-09 21:07:00 i Allmänt, Mat,

Idag har vi provat detta receptet,.
Mamma tyckte det var jättegott, jag och Matz tyckte det var lite för starkt.
Men dagen efter i matlådan tyckte jag det var bättre?
 
Du behöver:
4 st kycklingfiléer
4 msk kycklingfond
1½ msk Curry
1 röd paprika
1 grön paprika
4 dl creme fraiche
½ tsk dijonsenap
½ tsk gurkmeja
salt
peppar
 
Nästa gång ska jag prova att ha i purjolök och champinjoner känns som om det kan passa.
 
1. skär kycklingen i mindre bitar och stek i olivolja och kycklingfonden i ca 10 min
2. skär paprikan i bitar och stek tillsammans med kycklingen.
3. Tillsätt creme fraiche, kryddor och dijonsenap och låt puttra i ca 15-20 minuter.
 
Servera med ris och sallad.
 
 
 
Vi ska prova det någon mer gång så får vi se vad vi kommer fram till då :P
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela