Jennys tankar

Minnen med Pillan!

Publicerad 2009-02-22 09:55:58 i Allmänt,

Tjena tjosan!

Så gårdagen gick oxå av bara farten, fasiken va fort de går.

Var och käka med Pnillurp och Roger, tyvär så bidde de inga kort.. För vi va hungriga + att vi skratta åt gamla minnen =P.
Vi tog iaf Leif's tips " Dom gör bäst pizza i Grums", haha lite klagning blev de kanske.. Men mitt va gött =P
"Fan va flötigt"

Roger satt och skratta åt våra "kompisar" från högstadietiden som vi berätta om.
Pillan hade rensat lite hemma och hittat massa saker från 7-9, hahaha
Bland annat nåt från de som läste svenska (nån extra svenska, för dem som inte ville läsa språk).

Iaf de hade en lärare som var känd för lite annat på Jättesten =P.
Uppgiften var att skriva en varsin deckare, sen skulle de sättas ihop och de skulle sälja de för en 10:a. Hahaha

Bara de att läraren var för lat för att rätta, ja lovar de ser ut som förskoleungar har skrivit de.. <--- (de där är nästan en förlämpning mot förskoleungar)..

ett ex Nej jag ljuger. Inte därför frtsatte vi till. Skolan
De gick knappt at läsa skiten, hahaha va vi skratta.
Felstavningar och deckare på 15 rader.
Jag var i skolan. Det var mycket folk. Då kom mördare. Han hade en kniv. Kniven var vass. Han skulle mörda. Han skulle mörda sven. Sven var lång. 

En hade till och med glömt vad karaktärerna hette och bytte namn på alla under hela berättelsen, jäkligt rörigtatt förstå den kan ja säga.


Pernillas mamma och en annan mamma hade tagit upp detta med läraren, att man kan inte sälja detta. De e ju PINSAMT! Har du inte rättat de?

Lärarens svarvar att själva grejen var inte att de skulle ha svenska gramatiken och punkter och sånt på rätt ställe. Utan det var att visa att de hade fantasi.

Visa att man har fantasi i 7:an, va fan! och bli godkänd för de där, man skulle ha läst svenska =P

Sen fanns de 2 berättelser som var 20 rader, den hade samma bild och samma historia.
Fast de hade ändrat klockslag, namn och ort annars var de precis lika haha

Bland det bästa var en som blev skjuten i benet i Grums.
Jag var ute och gick på natten, så blev jag skjuten i benet. Jag tittade på klockan den var 03:30. (För är det nåt vi alla gör efter att ha blivit skjutna, så är det att titta på klockan =P).
Jag vaknade upp på sjukhuset, då kom de in en polis och sa att han hittat en sko. Polisen gick igen. hahaha Humor..


Inte sa att jag dissar dessa personer, men ja de va humor rakt igenom. Hopps ingen tog illa upp av detta, men häftet är verkligen värt en 10:a idag. hahah

Vi skratta så vi gråt åt detta häfte, sen prata vi minnen.
Rogr sa att han hade inte stått ut en dag med våra "kompisar".
 De kom upp fjortishångel, fylla, killar, gamla kärleksbrev. Allt!

Hur vi spana på Daniel och Daniel, vilka tider!

Vi gjorde upp att nästa gång skulle vi ta med gamla album, dagböcker och annat smått och gott som vi hittat från våran högstadietid =P.

Sen på kvälln ringde Pillan och sa att hon hittat vårat gamla festkontrakt!
Ska försöka få ett kort på de så ska ni få se, hur allvarligt vi tog på detta med att festa =P.

Trött som jag var på kvällen så stanna ja hemma med mamma och syster för att se på film. Riktigt gött att bara sitta hemma och mysa! Vi prata barnvagnar och paniken över pengar som ja har och bebis saker.
Så mycket man behöver till både barn och lägenhet.

Ska be Malin tipsa mig om sina loppisar sen när de blir dags =).





Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna.

Så stor kanske inte magen e men, ja tycker de har synts ett tag.
Som ni ser så har pappat inte duschat på hela semsetern och blivit skitig. =P



Ja de va nog allt!

Pössen

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-02-22 10:30:38

Åhh, lilla magen börjar bli stor ;) Tihi..

Postat av: Fröken N

Publicerad 2009-02-22 12:01:05

Är mitt i säsong 3 och jag är bara så kär i Logan<3

Vilken blekfetis till höger då;) Tack för att du svara igår, de är så läskigt att gå själv. Men du vi MÅSTE ses snarast!PUSS OCH KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela