Jennys tankar

Bidrag??

Publicerad 2009-05-08 22:30:31 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag har jag pluggat hela dagen, måste klara de här tentorna nu!
Fast det är svårt att ha motivationen kvar tills tentan..

Men som jag och Marie har pratat om att " tänk och bli ett socialfall i Grums och vara kvar där hela livet".
Nej tack!!
De tänker jag inte bli, ska bli klar med skolan så fort jag kan. Så det hjälper jue till att hålla motivationen uppe. Hon har berättat om en kompis som nöjer sig med en 1:a och kokvrå, hon behöver jue inte plugga lr söka jobb socialen är jue så bra..
Den inställningen hoppas jag att jag aldrig får.
Visst socialbidrag är bra, det är bra att det finns. Det är bra att det kan hjälpa många!
Men det är min mardröm att inte kunna ta hand om mitt barn och tvingas gå på de resten av livet..
Nu menar jag inte att de är helt fel att gå på socialbidrag, men jag vill inte sitta fast i de.. Hamnar jag där hoppas jag att jag kämpar och försöker ta mig därifrån, utbildar om mig och tittar på alternativen.

Har aldrig gått på socialbidrag, så det kanske inte är så lätt att ta sig ur, men försöka måste man väl ändå?



Ja det var bara lite gnäll från mig, som är lite orolig inför framtiden.. Om man inte skulle få jobb lr orka gå klart skolan...

Kramen

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-05-08 22:49:06

Du kommer både att gå klart skolan och få jobb! Inget fel å socialbidrag, så länge de inte missbrukas. Du har högre mål än så, och glöm inte att tanken tar dig dit du vill.. fram med ditt positiva tänkadne nu gumman! Snart har du all motovationen i din famn! >Kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela