Jennys tankar

Leverfläckar

Publicerad 2009-05-07 11:10:17 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag har jag varit på vårdcentralen, vet inte hur många gånger jag varit där med mina leverfläckar och en annan ful kula som jag har på benet. Vill ha bort dem, att de ska va så förbannat svårt att fatta!

Var iaf först hos en sköterska för några veckor sen och hon titta på dem och sa att dem tar vi bort ( så har de iofs gått till varje gång). så jag fick en tid i dag och räknade med att få bort kulan på benet, en kolsvart leverfläck som växt lite och en som jag drömt mardrömmar om i flera år att ja ska få cancer i.

Har eg 1 till stor och äcklig sak på armen som jag e nojjig för.

iaf gick dit och visa upp dem, som vanligt ville doktorn inte ta bort dem, jo sa jag, denna tiden är för att ta bort dem. Jag har varit här en gång tidigare och då tittade de på dem.

Iaf så diskutera vi fram och tillbaka.
Doktonr ville inte ta bort dem, för de var inte farliga. Dom ska vara ojämna och ändra färg.
Ja men denna har ändrat färg, sa jag.
Doktorn sa, ja men de gör dom med åldern.

Doktorn sa oxå att de brukar inte se så här fina ut om de är farliga.
BRUKAR, jag skiter fullständigt i hur de brukar se ut!
SUCK!!
26-åriga tjejer brukar inte få bröstcancer, med det händer ändå.
40-åriga tjejer brukar inte dö i lungsjukdomar, men det händer ändå.
30-åriga killar brukar inte trilla ihop på jobbet och dö, men det händer ändå!

För det första kan du inte titta på en leverfläck och säga att den är ofarlig, det vet du först när du tagit bort den och skickat den på analys. Du kan tro att den inte är farlig och har säkert rätt i de flesta fall, men du kan inte vara säker!

Inte så att jag tror att jag ska dö i cancer imorgon, lr att ja har nån sjuklig leverfläck, men jag vill ha bort just dessa.
Det känns olustigt bara..

Vägra iaf gå därifrån, för den jag drömmer mardrömmar om skulle ja ha bort.. Så hon gick väl med på den då.
Att de ska va så jävla svårt, kunde lika gärna ha lagt pengarna på nån hudklinik och gått dit istället..

Ska leta efter nån privatläkare som kan ta bort dem..

Kulan på benet är ful som bara den, ser äcklig ut.. Den vill jag inte ha där och visa upp..

De tar max 5 minuter att ta bort dem och det är ju deras jobb.. Fan blir irriterad!!


Jaja nu blir det plugg

Kramen

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-05-07 14:54:29

åh, om du bara visste allt du har att vänta!! Har snosat och gosat mig alldeles varm!! mUMS!! sJÄLVKLART SKA DU TA BORT DOM, FARLIGA ELLER EJ, ÄR DU OROLIG, SÅ ÄR DET INGET SNACK OM SAKEN!! sTÅ PÅ DIG! Hoppas vi syns snart! kRAMIZ m

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-05-07 19:26:04

Festivalen börjar till veckan, är ju semifinaler först tis och tor, sen stor final till helgen. Va töligt med fläckarna, har också vart iväg för flera år sedan, men var ju helt fel typ att få hudcancer. Tycker det är sååå luddigt med dessa fläckar,bläää.



Ha det bäst, kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-07 23:18:05

Tråkigt när vissa folk inom vården ska vara så dryga och gå emot vad andra sagt tidigare.. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela