Jennys tankar

Fredag kväll

Publicerad 2013-07-19 23:52:00 i Allmänt, Semester och utflykter,

Idag var det gyllene tider för hela slanten och Vincents första konsert om man inte räknar med Mora Träsk och sånt då.
Tyckte att vi skulle göra något tillsammans allihop Och Vincents biljett kosta 15 kr så det var det värt, min var som sagt lite dyrare 460 :-har jag för mig. Syster och Lennart åkte dit på dagen och parkerade en bil precis utanför, ifall Vincent skulle ha somnat. Jobbigt att bära en sovande plutt till Sommaro. Musiken var bra, upplägget var sådär.. Lite missnöjd med vissa saker faktiskt. De sålde popcorn och godisremmar vid "barnkullen", där man kunde sitta för att vara säker på att ljudet inte var för högt. Men de sålde inget att dricka?! För att ta dig till drickan (om du hade barn med dig) var du tvungen att knö dig ganska långt fram för att ta dig runt 18-års stängslet, det gick inte att gå bakom. Och vid de ståndet de sålde mat hade de bara kolsyrad dryck ?!. Får man ta med sig barn och inte ta med sig ett dyft in till dem så får de väl ändå se till att det finns dryck/godis mm att köpa som barn gillar.Det konstiga är att på 18-års området sålde de Festis de gjorde de inte utanför vad vi hitta iaf ?! Varför sälja det där inne som man inte får ta med sig barnen?
 
Vi fick en bra plats tycker jag på barnkullen där vi satt på vår filt och åt popcorn.
Iaf så besluta vi oss för, syster yster, Matz och jag, att vi skulle köpa varsin cider. En kö med 8 personer tog 1 timme, japp ni läste rätt 1 TIMME!! Sen skulle man dricka upp den också, så det tog en väldans tid :/. Alltså många klagar på ungdomar när de dricker men de som är värst är fasiken personer som är 45+, vilket folk, hur de beteer sig! Ramlar knuffas, skriker, smiter före i köer bara för att de inte varit ute på 2 år och de tycker de är värda att gå före i kön?? Har serverat på några fester och det är inte ungdomar som är dryga och otrevliga iaf! Här drar jag alla över en kam som ni märker :P. Jag vet de finns på bägge sidor om 45 strecket :P.
 
Mysig kväll med några av dem bästa :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Åh vad är det för företag som har det där fåret som reklam, de gick runt och delade ut godis och tatueringar, något som var mycket uppskattat :)
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela