Jennys tankar

ps

Publicerad 2007-04-27 10:50:10 i Allmänt,

Bara massa svammel, vill inte klanka ner på nån lr nåt sånt..
Bara en tanke som slog mig, kan inte släppa den...


Prata med en killkompis.. Han sa att meningen med livet är att få barn.
De som inte vill ha barn lr inte kan få barn då?

Iaf Meningen med livet kan väl inte vara att jag som tjej ska ploppa ur mig massa barn?
Fan blev heldeppad av detta jue.
Man måste väl kunna förvänta sig lite mer av livet lr?

Visst livet får en annan mening när man får barn och man visste inte vad man hade innan liksom.
Men är det meningen med livet?

Ska man skaffa barn när det käns rätt, när det är nåt som fattas i ens liv, lr när ?

Själv har jag inga barn, men jag har som miljontals andra tjejer gjort en abort, 1 och ingen mer! Och inga fler ska det bli, mådde så jäkla dåligt så det är bland det värsta jag gjort. Men det var 100% rätt för mig och alla ska få ha de 2 valen tycker jag. Abort lr inte.

Jag skulle jue hellre se att meningen med livet är att man har chans att göra något bra som man blir ihågkommen för. Det finns andra sätt oxå, men vem vill bli ihågkommen som hatad av alla, lr ja iaf de flesta. Ni vet nog vem jag tänker på..

Tänka att bli ihågkommen som kvinnan som uppfann något lr kvinnan som hittade botemedlet mot, ja va som helst.
Inte så att jag måste bli kändis och ihågkommen, jag nöjer mig gärna med att skaffa barn om jag nu vill de.
Men jag blir heldepp avv att tänka på att det är meningen med livet.

känns ungefär som om jag ska ta första bästa karl och skaffa barn.. Varför plugga till nåt, jag kan ju jobbainom hemtjänsten.. Känns helt meningslöst att kämpa för något mer om det räcker med att skaffa barn liksom..

Alla tycker olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela