Jennys tankar

Sara

Publicerad 2008-11-15 09:23:33 i Allmänt,

Hej hopp!

Min misse bebis är sjuk =(.



Har varit hos veterinären flera gånger =(.

Den 3:e var vi där första gången för kisseriet har krånglat igen, så de försökte få ett urinprov på henne då men de gick inte. Men hon fick medicin iaf.

Några dagar senare blev hon sämre igen, gömde sig hela tiden. Kom inte när man ropade, drack inget och käka inget. Försökte med leverpastej när hon skulle få medicinen och hon bara tittade på pastejen. Inte likt min lille bebis!

Iaf den 7:e fick jag en akut tid, för hon spydde hela den natten.
Åkte en med henne då, blev röntgad, tog massa blodprov, greja som bara den med min lille bebis. Hon var så uttorkad, så de fick inte ens blod till alla provet =(.
Innan vi gick hem fick hon 4 dl vätska, så hon såg ut som en sån där tjur =P.

De första hon gjorde när vi kom in på rummet och veterinären kom, så spydde hon. Jag har aldrig sett en katt spy så mycket, det stod som en fontän ur henne. Spydde ner allt, bordet, buren, min halsduk..

Det var nåt med magen och tarmarna nu, så fick avsluta all medicinering för urinvägsinfektionen.
Så nu får hon bara äta speciell mat i 2 veckor, hon får inte gå ut och hon ska dricka mycket vatten.

På måndag ringde de med resultatet från blodproverna lågt antal röda blodkroppar (blodbrist), förhöjda värden av de vita blodkropparna, antagligen på grund av urinvägsinfektionen.

Sitter iaf och håller tummarna för att urinen inte ska krångla nu, för hon får ingen medicin förens magen är bra.
Krånglar de måste vi åka in direkt så de kan fundera på va de kan göra..

Tur att bebisen är försäkrad och att man har en snäll far som låna ut visa-kortet till mig. Det är inte billigt när djuren blir sjuka.

När hon är helt frisk ska hon iaf in och ta sprutan som hon skulle haft innan sommarn, men det har varit nåt hela tiden. Hon får ju inte ta sprutan förens hon är tipp topp.

Min lille bebis på väg in till djursjukhuset.




Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela