Jennys tankar

Söndasklubben

Publicerad 2009-08-30 21:37:15 i Allmänt,

Hallå lr!! (ni får låssas att jag är från göteborg och tänka er dialekten =P)

Så idag har jag varit helt slut i kroppen, tror det blir lite mycket med stan, amning och slarv med maten igår. Känner mig helt däckad så ska försöka hoppa i säng tidigt.

Jag och plutten ska jue till BVC imorgon och väga och mäta, ska smita bort till barnmorskevågen oxå =P. Neråt går det iaf vill se hur mycket bara, lr lite..

Iaf så igår blev min lille prins 1 månad, 1 månad!! Hur är det möjligt?? Han kom jue precis..Min lilla älskling, växer så det knakar.

Jo köpte jue en babyvakt, lr vad det nu heter. Den som fått bäst i test i vi föräldrar känns bra att ha en så man kan gå på nedervåningen utan att vara nervös för att inte höra plutten. Fattar inte ett smack av hur den fungerar än, men de Köpte oxå en babyspegel som man ska ha i bilen, så ja kan se plutten när jag kör.
Han får jue bara sitta i mitten i mammas bil så det är lite krångel när man ska in och ut.
Så blev det lite smink till mig, man måste jue göra sig vacker ibland =).
Så blev det en hel hög med kläder till Vincent.

Idag så var vi i Slottsbron en sväng och hälsade på morfar, känns som jag knappt sett Vincent idag. Har typ bara hållt i han när jag ammat. Annars så har morfar gått runt och bärt han hela dan och mormor gosade med han i morse. Så de ska bli mysigt att få krypa ner och lägga sig brevid plutten sen.

Han sover hur bra som helst i spjälsängen nu, men jag kan inte sova när han ligger där. Jag ligger bara och vrider och vänder mig och väntar på att han ska vakna och vilja ha mat. Inte konstigt att jag är trött på dagarna =P!
Hur kommer man över detta?? Ni mammor har ni nått itps?

Får väl se om svt tanten ringer imorgon, men då ska ja stå på mig..



Just nu ligger mamma och Vincent och sover i soffan, själv sitter jag vid datorn =P

Ne nu blir det lite slö surf

kram kram


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-08-30 22:37:05

Nämen ingen tjejnapp längre ;-) en blå och fin, är mamma birgitta nöjd nu då? Christian hälsar till henne också, har inte fattat förrän nu att hon jobbar på yit där han jobbar :d kramar

Postat av: gaby

Publicerad 2009-08-31 09:38:46

har tyvärr inga tips om de.. nico sov i sin egen säng från dag 1 typ. låg brevid bara när han skulle amma för ja va rädd att ja lr robert skulle mosa honom å så kunde inte ja slappna av.. men de e väl en vane sak antar ja, de går över ska du se :) hur e läget annars då?? läste i tessans blogg om de falska ryktena.. löjligt tycker ja när folk ska hitta på en massa. men ja hoppas de löser sig till slut iaf. ha de bra! kram

Postat av: cissi

Publicerad 2009-08-31 10:10:38

Du kan ställa klockan på ringning,då kan du slappna av bättre,det gjorde jag.Kram från cissi

Postat av: Milla

Publicerad 2009-08-31 13:45:07

Gud så söt han är! Och så hårig: :D

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-08-31 13:46:30

Ja du Jenny! Det kommer gå över. Tog en månad ungefär för mig att sova lugnt på natten när Linus sov i sin egen säng. Det är inte förrän nu som jag kan sova i stort sett en hel natt utan att vakna. Det där med amningen sitter dock kvar då jag vaknar ett par gånger och tittar till honom, men somnar snabbt om igen.



Som sagt var, Linus sov mellan mig och Johan fram till fyra månader ungefär eftersom det var jobbigt att inte ha honom bredvid oss.



Du får helt enkelt ge det tid och vrida och vända dig en massa nätter. :) Själv tyckte jag att det var mest lättvindigt att ha Linus i våran säng medan jag ammar. Tror att det blir lättare efter att man slutat amma att slappna av och ju äldre de blir. :)



Kramas

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-31 16:14:59

Visst kommer det ge sig med tiden.. man är ju så rädd om dom, de är det finaste vi har, eller hur? Roligt att du unnat dig lite i staden, alla pratar om vad fina ni är i tidning och tv, ni är som gjorda för att visas för världen hihi... hälsa V att jag saknar honom..kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela