Jennys tankar

jul jul, strålande jul

Publicerad 2009-12-25 22:53:22 i Allmänt,

Hej hopp!

Förstår inte vart tiden tar vägen, poff så är det kvällen.

Iaf så nu är Vincents första julafton över. Den började med en liten sovmorgon, sen blev det paketöppning. Vincent fick öppna ett från mig och ett från mormor, ett paket ska alltid öppnas på morron =).


I paketet från mormor fanns det en blå bil =)


Paketöppning


Sen blev det lek och bus, så skulle man göra sig iodrning. Allt tar jue lite längre tid när man måste göra sig själv och plutt iordning och packa grejer som man ska ha med till nästa ställe..


Min fina lilla älskling

Nästan så jag gillar dagarna innan julafton mer, för julafton och juldagen är det bara massa tider att passa känns det som..

Vid 1 kom moster josefin hem från jobbet och då skulle det käkas jullunch, klockan 3 skulle vi vara i slottsbron hos pappa. Mamma hade gjort sina köttbullar, mormors recept, i love! Äter jue inte så mycket på julbordet, utan köttbullar och potatisgratäng klarar jag mig långt på, i vanliga fall så äter jag jue massa lax i alla dess former, men undviker de nu när jag fortfarande ammar..

Vid 3 for vi till Slottsbron för att titta på kalle anka, missa typ hälften men ändå. Vincent fick självklart se, de ska läras in i tid =P. Mer mat och julklappsöppning blev det hos pappa, ritkitg mysigt!
Hos pappa hade Farfar Lasse tittat in tidigare under dagen och lämnat paket både till mig och Vincent. Han hade verkligen inte behövt köpa julklappar till mig, ungefär samma sak sa han när han fick sitt paket. ja sa att Vincent smygit ut och shoppat själv, så jag hade inte köpt ett dugg =P..
Lasse hade även med paket från Vivianne med familj och Vincents faster, plutt blir så bortskömd.
Utav Lasse fick jag en stor jättefin lyckta, kommer passa bra nu när jag flyttar =).





Har fått massa fint både jag och plutt, nästan så jag borde skicka tack-kort till alla =P.
Ska bli riktigt kul att ställa i ordning allt i lägenheten =).

Plutt fick föresten en raket som säger avfyrning när den lyfter, riktigt frän grej. Man kan göra massor stoppa klossar och sånt.. Iaf första gången den sa avfyrning, så tyckte fredrik och jossa att den sa avföring, medans jag tyckte den sa avsugning. så varje gång den lyfter nu så hör vi avsugning =P, hälsar ni på ska ni få höra själva =P


Snart är det plutts första nyår också =), ska bli så kul.

Pössen och kramis


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-12-26 12:52:42

Vilket fantastiskt vackert foto på dig och din fina älskling, men ser vem han brås på minsann... Hoppas er första jul ihop var riktigt fin. Önskar er en god fortsättning!! kramiz m

Postat av: Linda

Publicerad 2009-12-26 17:40:58

Det va ett görfint kort på er två! =) kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-12-27 11:31:48

Tacktack:) Fotar gör jag förstås själv, men sen lägger jag ut dom på familjeliv i en tråd där de photoshopar bilder. Jag fattar ingenting av sånt ja:) vill du ha länken till själva tråden får du hojta te. men tror inte den är så svår att hitta..



En sån lekgrej har Ninja åxå. Väldans populär har den blivit på senare tid:)



God Fortsättning till er med:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela