Jennys tankar

Listat

Publicerad 2009-12-18 10:18:34 i Allmänt,

Snodde detta från Linda Gör det ni oxå!


Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Inte i år, har jobbat andra jular, men nu är det pluttens första jul och då ska jag vara hemma och mysa =)


Bakar du något till jul? Vad?
Har gjort tidigare jular, men det finns inte tid med det nu, tentaplugg och packning är det som gäller för mig.


Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Om jag måste trycka i mig en så ska det vara med russin, men lussekatter är ingen favorit hos mig..


Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Julgodis är en paradisaks, det vet väl alla =P


Knäck eller ischoklad?
Knäck i så fall, men ingen favorit det heller direkt..


Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
En svart med såna där tjocka ljus på..


Som fönsterprydnad; Stjärna eller Elljusstake?
Gilar båda, fast inte i samma fönster då..


Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Med brevbäraren, mail räknas inte som julkort heller =P


Vilka färger har ni till jul?
Mest rött såklart.


När julpyntar du hemma?
Vanligtvis brukar det vara i början av december, men i år har inte jag pyntat ett dugg.. Mamma och pappa har fått pynta själva, lr ja mamma hade ja inte våga hjälpa ändå =P.. Allt måste jue stå på rätt plats =P


Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej


Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Ljus, Glitter, stjärna och röda kulor


Har du ett färgtema i granen?
Ne, inte här.. Men nästa jul ska jag ha de


Levande gran eller plastgran?
Levande


Hur ser din julfrukost ut?
Inge speciellt, mer än att vi brukar se en film till frukosten =P


Brukar du göra någon speciell aktivitet på julafton?
Kolla Kalle Anka såklart!


Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Dricker inte glögg, gillar inte ens lukten av glögg


Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Som sagt, jag gillar inte glögg.


Vad brukar ni ha i glöggen?
Om jag nu måste dricka den förbannade glöggen skulle jag vilja ha 2 liter saft i den för att få bort smaken =P


Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner.


Vilken är din favoritjulskiva?
Mamma har en som måste spelas varej jul


Vilken är din favoritjullåt?
Julen är här


Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet?
Köttbullar och prinskorv, typ enda gången jag äter korv =P. Och Lax i alla dess former..


Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Eftersom jag inte gillar janssons, så brukar ja göra potatisgratäng


Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Med russin.


Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Gröt.


Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Inte, tvi vale


Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Jag är tråkig och dricker vatten, kan inte med "bruna" drickor


Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått?
??


Är ni en stor familj/släkt som firar tillsammans?
På mammas sida samlas vi allihopa, har gjort de varje år och jag hoppas vi komer göra de i flera år framåt. Hos pappa så var farfar med förr men nu är det bara vi, fast e är lika mysigt de =)


Vad är dina planer på julafton?
Jag och min plutt vaknar av oss själva, på med julmusiken, sjunger och gör frukost, sen får hn klämma lite på paketen.. Han kommer antagligen äta upp allt, men lite ska han få känna.. Sen så får man jue alltid öppna ett paket på morron =P..
Halva dan hos mamma och sen andra halvan hos pappa..


Tittar du varje år på Kalles julafton?
Japp.


Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Gillar allihop, men när de campar är väl lit av en favorit, fast skulle de ta bort nån skulle jag bli tokig =P


Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Nej


Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Min morfar ska alltid se de och jag tänker på min gamla klass varje gång =P


Har ni tomte hemma?
Japp, fast de blir ingen "riktig" tomte, alltid moster lr morbror som drar på sig en mask. Men sen när plutten blörjar bli större måste man jue fixa en som han inte känner igen =).


Köper du julklappar till många?
Ja älskar att ge bort julklappar, och att hålla på i månader för att komma på vad just den personen ska ha, man måste jue hitta den perfekta presenten. Fast i år så blir det inte så många julklappar, jag köper jue dubbla till alla.. Förts från mig och sen en grej från plutten, så måste jag spara pengar till flytten.. Så det är bara de närmaste som får =/..



Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Till alla, men det behöver inte vara dyra grejer. Räcker med en chokladaks lr vad som helst, men alla ska ha ett paket att öppna.


Tycker du att julklapparna ska slås in i affären eller vill du göra det själv?
De vill jag göra själv!


Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Beror på innehållet i paketet =P



Roligast att få i julklapp?
uttänkta julklappar och inte nån impuls grej, bara för att ge liksom.


Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Att plutten håller sig frisk och glad, Sen vore en resa nånstans att få vila upp sig lite inte så dumt, fast den har jag inte tid med ändå =P. Skulle inte tacka nej till en bil heller =P



Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela