Jennys tankar

Lite snabbt om dopet

Publicerad 2009-12-12 19:23:50 i Allmänt,

Hej hopp!

Så idag blev min lilla älskling döpt, han var så duktig i kyrkan. Bara hans mamma som fällde några tårar =P. Så roligta att se alla och att de ville komma på Vincent´s dop, Tack alla som kom och gjorde  hans dag perfekt. Var nervös som bara den och stressat runt hela dagen. Hämta rosorna imorse och åkte med tårtorna till sockenstugan, så passade jag på att hälla upp det blå godiset i skålar. hem och fixa iordning mig själv och Vincent.

Dopet gick jättebra och kören sjöng så fint! De överraskade mig med en extra låt också, Älskade Barn. Hade tänkt att ha den först men jag gillade prins Noel bättre, så jag hade valt den och Lycke liten. Så roligt att de kunde komma och sjunga. Fällde några tårar när de sjöng Prins Noel, den är så fin, var iofs på väg en och annan under Älskade Barn också.

Gudföräldrarna hade också varsin uppgift, Josefin fick läsa, Mattias fick tända och bära ljuset, Magnus hällde upp vattnet och Malin fick torka huvvet på Vincent.

Min älskling var på bra humör hela tiden och det var å fint. Jag är jättenöjd! Blev lite kaos sen när vi skulle fika, men tack alla som hjälpte till och snälla farfar Lasse som torkade disk och hjälpte til trots att han skadat sig, de hade du inte behövt.

Tack för alla fina presenter som min älskling fick, ska genast fixa tack kort, fast de kommer nästa år nån gång, för först ska julkorten iväg..


Inget kan förstöra denna underbara dag!!

Visste ni förresetn att jag är döpt den 6/6 ocn nu blev Vincent döpt den 12/12 =). Nu var det jue inte planerat de bara råka bli så men lite kul är det.


Ne nu ska jag slänga mig på soffan och ta igen mig

Pöss och Kram

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-12-12 20:10:55

Grattis lille Vincent! :)

Postat av: Sara

Publicerad 2009-12-12 20:12:05

grattis lilla Vincent! :)

Postat av: Sara

Publicerad 2009-12-12 20:12:45

oj dubbelt upp! :D

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-12-12 21:47:28

Skönt att det gick bra. Då har lilla prinsen fått ett namn. Grattis!! :) Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-12-12 23:07:28

Det var nog inte bara mammsen som fällde tårar! Gudmödrarna hade fullt upp, och jag lite halvt panik, hur skulle jag kunna torka snor och tårar, som hade prinsen i min famn? Återigen, tack för att jag fick vara med om denna dag, jag ska göra allt jag kan för din lille prins, alltid! Kramiz M

Postat av: Linnea

Publicerad 2009-12-13 18:57:24

Tack för att vi fick komma. Var det finaste dop jag varit på. Ni är så fina du och din lille prins :-) Kram på er.

Postat av: Lindaaa

Publicerad 2009-12-14 21:08:03

Grattis vincent, låt som ett jätte mysigt dop :)Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela