Jennys tankar

Borgvik

Publicerad 2009-09-12 21:20:22 i Allmänt,

Hej hej!

Idag vaknade Vincent apans tidigt, lr ja det var jue normal tid, men det blev väldans sent för mig igår, han sov jue större delen av eftermiddan och natten..

Men som tur är så är mormor morgonpigg, vid 6 när jag stod och bytte blöja på plutten kom hon upp och fråga om hon skulle ta han en stund, men det blev de inge med =P. Plutten skulle ha mat så han fick krypa ner bevid mamma. Det är så mysigt och ligga och gosa med plutten. Måste bara pussa på honom =), så svårt att låta bli.

Idag har han varit piggare iaf, men tror han har en liten mat svacka.. Han äter inte lika ofta som förut, fast de gör iofs inget för han går jue upp i vikt som bara den.. Han har jue gått upp 400 g på nästan 2 veckor nu, så han börjar komma ner till det "normala" =P.

Idag vid 1-2 nångång åkte vi till Borgvik, vi var jue tvungen att titta till Lasse =P. Han höll på att greja en bil åt Morgan, en rolig prick som tyckte Vincent var så söt.

Lite komiskt blev det, för när jag kom med Vincent började Morgan hacka direkt. "Ja det är tur du e lik mamma och inte den fule far din". Jag fundera på hur fasiken han visste vem som var pappa..
Morgan fortsatte hacka lite.. Så tittar han på min pappa... Pappa frågan är det mig du försöker mobba?
Så jag la mig i och sa men hallå det där är morfar..

Pappa sa "och Lasse är farfar", men de trodde Morgan inte på utan skratta och sa nej. Sen fråga han Lasse om han var farfar. ja säger Lasse.

Ja Lasse han svarar ja på vad som helst han säger Morgan.

Stackars gubben blev helt förvirrad.. Både jag, syrran och pappa sa att Lasse var farfar och Lasse intyga det hela, men det tog ett tag innan det gick in att Lasse var farfar =P Hahaha!

Himmla komiskt faktiskt!

Vi prata om dittan och dattan..
Anette var oxå där, hon sa att hon bott granne med min mamma när hon var liten.. Så vi prata lite, sen somna Vincent i hennes famn.

Pappa ska jue sitta barnvakt snart, så då skulle Lasse titta förbi sa han. Se att allt går rätt till =P



Plutt tog sig en lur i Borgvik..


Ja sen har vi varit hemma i Grums.. Mamma och Elektrikern har hållt på att tapetsera hela dagen =P.
Så här blev det..





Kram


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-12 22:12:09

haha, så tokigt det kan bli!! Spännande med tapetsering.... hoppas på lite gos snart! Kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela