Jennys tankar

knä-op

Publicerad 2011-04-12 20:00:00 i Allmänt,

Tjoho!

Ligger efter med bloggandet, men det finns inte tid över till de. Ska bli skönt när denna praktiken är över, helt slut jämt.

Iaf..

Jag har nu varit med på en knäoperation och det var helt fantastiskt att få vara med och se hur det gick till.
Det sågades så det flög bitar, det hamrades, skruvades och ja det var helt otroligt. Ännu mer otroligt är att patienterna reser sig upp samma dag.

De hade en lång jäkla grej som de körde ner i lårbenet för att på så sätt kunna hålla still de medans de greja runt på knät. Så jäkla fränt! Knäskålen bara hängde där på sidan och kläggigt och grejigt var det, men det enda jag vill var att få peta och känna lite :P.

Jag stod typ en meter från knät och titta, det är rena gympingpasset för operationsläkarna, jäklar va de hamrar och skruvar och bäljar runt med benet.  Får ni chansen att vara med på en operation nångång, ta den! Helt fantastiskt var de!

Den enda gången jag tyckte det var lite läskigt var när de tog sina gafflar och drog ner skinnet och allt annat för att benet skulle komma fram..


Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela