Jennys tankar

Stockholm

Publicerad 2014-07-20 20:56:00 i Allmänt,

I början av sommarn bokade vi hotell för en miniweekend i storstan med familjen. Tillfället var inte det bästa nu eftersom jag varit sjukskriven och mådde faktiskt ganska dåligt. Men smärta är bara en högre grad av njutning eller vad är det dom säger. På Panodil och diklofinak kan man ta sig långt.
På fredagen packade vi ihop oss och åkte mot Stockholm, Jag Matz och Vincent i ena bilen och syster, broder och pappa i den andra bilen. Vi skulle upp och träffa Mehris familj, vilket var trevligt, men jag är inte den roligaste när jag har ont och känner mig usch och fy.
Hoppas det inte märktes för mycket iaf.
 
Runt nio halv tio var vi framme på fredag-kväll, vi chekade in och sen ville jag bara sova. Broder, syster, Vincent, pappa och Mehri gick ut och åt lite, snälla Matz höll mig sällskap där jag låg och knappt kunde röra mig. Nacken tar verkligen kål på mig.
 
Dagen efter blev det frukost buffé, gott gotti gott gott!
Klockan 10 skulle vit träffas och spendera dagen på Skansen ihop.
Tunnelbana och färja, tack gode gud för att Mehri var med bönderna :P, Fredrik och Pappa hittar bra, men vi andra inte så bra. Vincent tyckte det var spännande att åka tunnelbana.
Man fick inte gå upp på sceen, hade platsat ganska bra där annars!
Med Matz i publiken ställde jag mig iaf framför sceenen och skrek ÄR NI MED NU SKANSEN! sen kom ljuvliga toner med jag vill vara din margareta från mig. Är man på allsången så får man väl ta chansen :P.
 
Mycket lekparkshäng och titta på djur, åkt karusell, lott-tagning har det blivit, vi fick även in en pankakslunch där på skansen. Kan meddela att alla pannkakor var gluten och laktosfria, tummen upp för de!!
 
 Utsikten.
 
 
På tur :)
 
På tur med moster
 
 Grisridning
 
 
 
Mitt ägghövve <3
 
Säl
ÄÄlg
Lo
 
 
 
Morbror med Vincent's vinst på huvudet, eller ja det var vinst varje gång :P
 
Farfarsbilar (typ) med Matzan :)
 
Flyger med moster.
 
Vet inte vem som har roligast.
 
 
Denna var en favorit, man stoppa i en peng så åkte man runt till den tog slut.
vi tog tunnelbanan hem till Mehri och fick se hur hon bodde, tölade lite och vätskade upp oss.
 
 
Här är vi på Stage och väntar på kvällsmat.
 
När vi kom till hotellet hade jag ont över allt, jag ville bara hem orkade ingenting. De andra fundera på att gå ut med pappa och Mehri då de skulle möta upp hennes son och ta en öl lite senare.
Det slutade iaf att vi åkte hem hela högen. Jag somnade ganska snabbt, vaknade vid 12 av att jag frös, stängde fönstret, tog alla täcken jag hitta. Matz vakna av att jag låg och skaka, han försökte värma mig. Feberfrossa! Hua! Lyckdes till slut somna om, efter några timmar. Dagen efter var febern borta, men jag kände lite i halsen, mycket mindre iofs än vad jag kände på lördan. Var faktiskt ganska pigg på söndagen, men sliten och trött.
 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela