Jennys tankar

Mini-semester

Publicerad 2014-06-16 23:28:00 i Allmänt, Familjen, Semester och utflykter, Vardagslyx, Vänner,

I fredags packade vi in väskorna i bilen efter att jag kommit hem från jobbet, V tyckte det skulle bli jättespännande. Vi åkte och plockade upp Matz innan vi styrde bilen mot Gävle. Imorgon skulle vi nämligen besöka Furuviksparken och hälsa på min fina vän Håkan (nu bor inte Håkan på furuviksparken, ifall det var någon som tolkade det så :P).
V hade under dagen varit lite hostig, men vi trodde att det skulle gå bra ändå, Alvedonen var medpackad utifall att.
Någon timme innan vi var framme i Gävle hade vi en liten V som var ledsen för att örat gjorde ont :(. Efter Alvedon och lite tröstande så somnade han. Vid halv 11 ungefär var vi äntligen framme på hotellet, trötta som bara den.

Vi drog med oss väskorna och en sovande V upp på rummet, jag och V la oss för att sova och M smet ner till baren för att se det sista av fotbollsmatchen. Dagen efter väntade hotellfrukost och V var pigg och hade inte ont någonstans, så vi åkte till furuviksparken och strosade där fram till ca 2 då V blev trött. Eftermiddagen spenderades hos Håkan och Stina där V blev förälskad i alla djuren speciellt vovven Molly (han önskar sig nu en Molly i födelsedagspresent och vill att vi ska bjuda Molly på kalaset). Åh va fint de bort, precis brevid vattnet, fint hus, allt var toppen. Jättekul att se han igen, då det var 2 år sen sist. De bjöd på fika och vi satt och prata i flera timmar. V fick n ballong på Furuviksparken och Håkan hade ett långt snöre, så nu skulle vi se hur högt ballongen kunde flyga :P. Tyvärr blev snöret lite för tungt för ballongen när den kom upp några meter.

I rummet innan det här så var det inget glas till ormarna som det brukar vara, det var någon som var väldigt rädd där inne.. Speciellt när han fick syn på en stor orm som låg på dörrkarmen ovanför dörren där man gick ut..

Toppendag! Vid halv 8 så brummade vi till hotellet igen för att vila lite innan det blev dags för en väldigt sen middag. Precis när vi fick in våran mat så säckade v ihop, feber och krupphosta min lilla stackars V. V låg i mitt knä medans jag och M åt fort som bara den innan vi gick upp och bäddade ner V, som tur va fick V sin mat först och hann äta lite innan iaf.
Mer Alvedon innan han somnade i sängen, kan säga att det var en hostig natt, men inte så illa som det brukar vara.

Söndag var V piggare och han och jag gick ner för att äta frukost, M sov efter att ha tittat på fotboll under natten. V ville att vi skulle åka till tågmuseet som vi pratat om, så då tog vi en tur dit innan vi började brumma hemåt.

1914 gick läkarna om lokförarna..

Haft en väldigt mysig helg i Gävle, som vanligt har det gått alldeles för mycket pengar, men det gör det väl alltid :P. 7 på kvällen svängde vi äntligen in hemma på Älvåker, kan säga att det blev en tidig kväll, med en hostig V.