Jennys tankar

Lennarts kalas :)

Publicerad 2015-06-28 22:19:00 i Allmänt, Familjen, Firarhörnan, Vänner,

Hipp Hipp Hurra för idag fyller Lennart år, vi väckte honom med paket och sång. Josefin, Joel, mamma, v och jag sjöng med våra vackra stämmor tidigt på söndagsmorgonen, har svårt att tro att man kan vakna på ett bättre sätt faktiskt.
 
Efter ytterligare en familjefrukost var det full rulle, ja kanske inte för mig då som har ont och en bauta mage, men för mamma och Lennart :P
 
Kalaset började med en buffé som jag tror kom från Grön Ko, smarrigt som bara den var det iaf. Åt nog för 2 av den kan man säga :P. Alla åt så ingen tog kort på denna underbara mat..
 
 
Efter maten var det dags för femkamp som Lennart knåpat ihop.
 
Första grenen var krocket, man fick ett slag på sig och 1 poäng för varje port en klara. Det såg lätt ut men de flesta av oss kamma hem 0 poäng.
 
Frisbee-golf, svårt som tusan!
 
Slå ner kungen på 2 försök, jag fick ner den 1 gång iaf :).
 
Sen skulle vi sprka fotbollen in i ett innebandymål på ganska långt avstånd, lyckades pricka målet 1 gång iaf.
 
Sista grenen var något Lennart snickrat ihop själv, man skulle dra ett "verktyg" runt banan utan att stöta i järnröret liksom. Lennart hade märkt upp poäng på röret beroende på hur långt man klara, om man nudda röret med verktyget så pep det och lampan började lysa :).
Koncentrerad till tusen som ni ser, kanske inte den bästa profilbilden jag tagit, men va sjuttsingen!
 
När poängen för alla var ihop räknade var det dags för prisutedelning
 
Fina M kom på delad andraplats :).
 
Och nu det vi alla väntat på tårtan!
Mycket god apelsintårta från Café råtorp.
Lennart var supernöjd som ni ser.
 
Grattis på födelsedagen, hoppas du är lika nöjd med kalaset som vi gäster va :)
 
Har försökt välja bilder där de flesta av er inte visar ansiktet, men tycker ni att jag visar för mycket av er hojta till.
 
Kan säga att dessa 3 hade väldigt roligt på kalaset, busungar!
 
 
Tjingeling!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela