Jennys tankar

dessa tankar

Publicerad 2006-12-26 20:03:02 i Allmänt,

Hej på er!

har tjaffsat en del på slutet nu, varit så trött och jag känner inte riktigt igen mig själv.
Men jag är en av dom som tror att man måste va ledsen, besviken, ni vet allt sånt som är lite
"tungt", man måste känna så för att må bra oxå.

Man behöver ha sina deppardagar, ångestdagar,"komma-över-dagar".
Så länge dessa dagar inte överstiger dagarna man är glad, lycklig och kär osv. äh orka..

Iaf det är dax att ta tag i mitt liv nu.. mycket som ska hinnas med innan döden kommer. Tänkte att man liksom får börja beta av listan med grejer, man vet ju inte när man ska dö.. det vet ju nästan ingen..

jag ska:
Lära mig att åka snowboard
simma med delfiner
lära mig spanska
bestiga nåt berg, har inte riktigt bestämt mig för vilket än.
resa till thailand, nya zeeland och island,
Lära mig dansa sån där swing lr va det heter
ta lastbilskort och mc kort.

så det vanliga då, skaffa barn, gifta mig och allt sånt där. men det kan ju inte ja styra så mycket över. Man måste jue hitta den rätta.

Listan kan göras lång och där var några av mina punkter.


Hur vet man vem som är den rätta då?
Förut trodde jag att det var, när det blev kärlek vid fösta ögonkast och man visste att det skulle bli vi.
Men när det tog slut ( har tyvärr aldrig blivit lika kär i någon annan). Ni får inte tro att jag sitter hemma med brustet hjärta, detta tog slut för flera år sen och vi "känner" inte ens varandra längre. Med mina andra pojkvänner har  jag aldrig upplevt just det dära, som det blev med Han.

vem är den rätta? finns det bara en som är rätt?
lr "lär" man sig att tycka om någong och  den växer fram till den rätta? Lr finns det bara en enda för mig och när man ses så vet man att det ska bli vi?

känns som att alla har någon. Är det jag som är för kräsen och så upptagen med att hitta Mr right att jag missar denna vanliga kärlek som leder till mr rigth, tolka mig rätt nu.

Har en kompis som säger att jag är för kräsen och att sån kärlek inte finns. Men ska jag skaffa någon för att slippa va ensam då?`
Hellre ensam än att lära mig tycka om någon.

Kärlek ska inte växa fram, den ska finnas från början!


skriver säkert lite mer sen



over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela