Jennys tankar

You got mail..

Publicerad 2007-06-13 22:19:30 i Allmänt,

Fick ett litet mail idag från Malin på jobbet, tänkte att jag måste ju bara lägga upp det här..

Man ska koncentrera sig på det positiva...


Jag Blir glad .....

för att min fru säger att det är "korv och makaroner" till middag
idag för då är hon hemma hos mig och inte med någon annan....

för att min man är en soffpotatis för då är han hemma hos mig och inte
ute på barerna och dricker....

för tonåringen som gnäller för att hon måste diska för då är hon
hemma och inte ute på gatorna...

för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb...

för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har
vänner...

för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på
bordet....

för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor
som måste rensas, jag har ett eget hem....

för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i
solen.....

för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri
yttranderätt....

för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har
råd att ha bil....

för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt...

för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det 
  betyder att jag kan höra....

för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta
på mig....

för trötthet och värkande muskler I slutet av dagen - jag har kunnat
arbeta hårt....

för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever....

och sist men inte minst för att jag får mail för det betyder att
någon tänker på mig.




Hearts
pöss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela