Jennys tankar

Jobb

Publicerad 2007-10-24 17:39:21 i Allmänt,

Hallå eller! Med mycket göteborgsdialekt!

Idag så jobba ja, var riktigt roligt faktiskt.
Morronen började med myckel kackel och jag orkade inte så jag gick och stängde in mig på kontoret. Blev nästan folkilsk en minut där.

Men snälla ssccchhyyyyy!

Iaf jag och Ann var det som fick gå tillsammans, vilket team vi är.
Det började med att vi fick larm i lokalen så vi började traska mot vårat mål.

Väl framme efter många försök insåg vi att vi behövde hjälp med larmet.
aha Vi ringer bilturen  I've Got It 

Bara det att vi fått nya telefoner på jobbet och vi har missat att lägga in bilturen och serviceturens nummer.
Det är lungt sa jag till Ann, jag har nummren i min mobil.

Shit, jag glömde mobilen i lokalen.

Aha I've Got It  Vi larmar ien och ber dom ge oss nummret lr att dom ska ringa upp bilturen och säga att vi behöver hjälp.

Sagt och gjort vi larma ( de kändes inte nöe dumt, hej det är hemtjäsnt personalen, det är så här....)  och de ringde åt oss, bara de att de ringde våran mobil och sa att vi ville ha hjälp.
Eehh jo vi vet, det var vi som larma.

De sa att de bara hade detta nummret, men sen så ångra hon sig och sa att hon skulle försöka ett annat.

Vi satt och vänta på att nån skulle höra av sig.
Inget hände, så jag sa till Ann. Vad kan du för nummer utantill?

Jag kom på att det enda nummret jag kan är till Chefen och hon borde ju ha alla nummer.

Så jag ringde Chefen
Hej det är Jenny på Centrum, har du nummret till bilturen? Vi är på larm och behöver hjälp, men får inte tag i nån.

Chefen sa att hon försökt att ringa bilturen men att  "bilmobilen" var avstängd..

Jaha, kan vi få service nummret då?

Det hela slutade med att Chefen och en annan Chef fick traska upp till huset där vi hade larm och hjälpa till.
Inte allas chefer som skulle göra de!


 Det hela var så komiskt på nåt sätt, så jag och Ann skratta för fullt.

Vi fick bakläxa på att vi måste ha med mobilerna, vi får inte slarva med detta.
  


Morronjobbet tog hur lång tid som helst, känndes det som iaf..

Sen skulle jag ha städturen, som tur var gick snälla Christl till en som var jätteförkyld själv så jag skulle slippa bli smittad.
Hon är att för snäll!
Jag ska ju ut och resa snart och göra prov, så jag får bara inte bli sjuk.


Sicka söta damer jag jobbar med!  Glitter Apple






Hearts
Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela