Jennys tankar

Svammel svammel..

Publicerad 2007-10-22 19:35:12 i Allmänt,

Tjena tjabba hallå.


Jag satt och fundera en kväll. Japp även en blind höna hittar ett korn ibland.   Chicken 

Satt och fundera på barn faktisk.
Inte att det börjar bli dax lr nåt sånt, utan bara små tankar så.

Iaf förr i tiden så kulle ju baranen vara vuxna och hjälpa till med allt. Ser man nån gammal film är pojkarna klädda som herrar och pratar så där lillgammalt.
Tjejerna såg ju ofta ut som gummorna och skulle lära sig laga mat och allt sånt i tid.
Ja, de skulle vara vuxna helt enkelt.

Samma sak för de "vuxna", en 20- åring för kunde man lätt tro var mycket äldre än vad den egentligen va. Inte så att jag var med där liksom, men ni vet gammla svart/vita filmer. Hela min teori bygger på gamla filmer =P.
Japp, förr skulle man va vuxna. Det känns som om de blev för gammla för vissa grejer väldigt fort.

Nu heter de, va barn så länge ni kan. Bli inte vuxna för fort.
Men på nåt sätt känns det som om vi vill att de ska vara barn länge, men vi pratar med dom och behandlar dom som om de vore vuxna.
Man får omdömen i Förskolan, betyg i 3:an, ja ni fattar.
  Barnen ska vara barn, men behandlas äldre på nåt sätt.
Man ska lära sig läsa tidigt och förskolan är som vilken skola som helst.

När jag gick i förskolan var det mycket mer lek. Propeller

Dagens vuxna då, förr skulle de vara äldre. Nu ska de vara så unga som möjligt, man vill inte bli äldre nu. Man vill se ut som 20 och många 40-åringar försöker oxå se ut som 20.

Varför är ungdom så viktigt nu?
  Man ska väl vara glad över att man får bli gammal, inte alla som får de liksom.


  

Nåt jag har funderat över är, Vem kom på att det ska låta tuuuuuuuuuut i luren när man ska ringa?
Och varför ska det låta tut tut tut när det är upptaget? Chatty
Vart kommer ljudet ifrån?



Det var väl allt för tillfället..



Hearts
Pöss








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela