Jennys tankar

50 års festen

Publicerad 2008-06-30 23:55:16 i Allmänt,

Tjenis klenis!

I lördags så var det 50 års fest hos morbror Anders, klockan 10 skulle jag vara där för att hjälpa Nipha med förberedelserna.
Fast jag vakna 10 över 10 så jag vär väl där strax efter halv 11, man är fan snabb på morron om det behövs.

Anders, Reidar och Berit skulle ut på nån tur så jag och Nipha hade huset för oss själva när vi greja.
Vi la upp all mat, duka, satt upp ballonger, gjorde förrätten och skvallra om allt som hänt i grums.
Nipha är så snäll!
       osminkad, jävli och trött

Vid typ halv 3 fick jag brumma hemåt, var tvungen att fixa iordning lite kort på Anders, Nipha ville att vi skulle göra en skyllt.
  
Men hemma krångla allt, hann knappt med att göra iordning mig själv jue.
Kalaset började jue 4, shit pommes nada tid jue.

Hann med allt utom håret som fick sitta i en ruffsig tofs.

  Fixa iordning presenten, fast vi tog 3 små vaserFlowers & Vase så det behövdes inte så mycket is. Hade en stor jättevas först, men det finns en gräns för hur kall man vill bli =P
   Vi har pikat Anders och Nipha om bröllop i ett halvår nuBride & Groom, därav bröllopstidningen.
Anders min när han öppna de paketet hahaha..
       



På kalaset hamna vi vid barnbordet, japp vi har barn och vuxen bord. Picnic Table
Undrar hur gammal man ska vara för att sitta vid vuxenbordet?
Undrar vem som blir uppflyttat föst..

jaja, massa god mat och vin, och lite sånger.
Vi hade ju sånghäfte + att vi ( och med vi så menar jag Gunnel, Mamma och Morfar) skrivit "egna" sånger.
Va jättekul! Som allsång på skansen fast bättre.           

Vi hade tävlingar och tipspromenad, skratta som bara den när Arne klädde på sig toapapper.
               
    

Efter sångerna förflyttade vi barnbordet ut till solskenet..
Där satt vi och skvallra käka tårta och drack..Chompy
Syrran sa att jag fattar ju att du träffar nån men vem är de..
Det kom väl fram att han är lite yngre och hon gissa på massa olika..
Tillslut kom det väl fram vem hetingen var..

Hetingen ringde oxå, det sluta med att han och  fesk kom och festa med oss.
Så nu har typ hela släkten på mammas sida träffat han, så han är inte lika hemlig längre.
Godkänd och utfrågad av släkten, stackarn.

Massa alkoholpåverkade släktingar, är skitglad över att han kom, men hade det varit tvärtom så vette fasiken om jag vågat..

Så hetingen heter Tony, han är lång, snygg, omtänksam, snäll och helt perfekt!

Mamma och Tony satt och sjöng singstar hur länge som helst.
Sen mitt på natten/ morron tyckte mamma att han skulle med hem och sjung kareoke.
Så lilla mamma mutter tycker att han är bra, vill du komma på bra fot med mamma så sjung...

Hade jättekul hela kvällen, vi lekte charader och om jag hamna på en öde ö skulle jag ta med mig..
Jörgen var väl lite för påverkad för att fatta vad charader gick ut på =P



Vi behöver en sån där genre haha min kusin är för söt!!



  
                   





Hugs And Kisses




Kommentarer

Postat av: Vem tror du?

Publicerad 2008-07-01 02:14:35

Who is the hottie , i am the hottie and im proud of it

Postat av: annica

Publicerad 2008-07-01 17:21:00

ni och era lekar :) det är familjen Jenny Thörnqvist det :) men roligt har ni iaf :)



VEM är han nu då?



KRAM

Postat av: Malin*

Publicerad 2008-07-02 16:07:10

haha.... Lyckat som vanligt! Till o med "hetingen" godkänd! Perfekt!

Postat av: Mor

Publicerad 2008-07-07 21:09:34

Det där med -barnbord, Jenny... vi hade ju dukat fel så en av "barnen" skulle behöva sitta bland oss lite mera vuxna.. Alla skrek -JAG VILL INTE SITTA DÄR, hmhm....

Jag fick veta vem hetingen var allra först... och jag fattar nog det där med öde ön Jenny.. du är för gullig lilla Nenna -att du skulle välja MEJ!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela