Jennys tankar

Ser du mörkret?

Publicerad 2008-06-10 20:49:05 i Allmänt,

hej hopp!

För ett tag sen så sålde vi ju farfars hus, japp det är hans än!
Vill inte ens åka på den gatan längre, vill inte se att det bor nån annan där.

Den 29 maj var iaf sista dagen vi var där, jag och jossa passa på att rulla nerför slänten som vi alltid gjorde när vi var små. En sista rullning, vi tyckte att det var nåt vi skulle göra varje år.
Kan inte fatta att han är borta, min lilla fina farfar. Tror aldrig jag har tänkt så mycket på nån som jag tänker på farfar.
Tänker på han varje dag och saknar honom nåt så in i norden!

Tror han kom och sa hej då en natt, drömde nån mardröm och mitt upp i  allt ploppar farfar upp och vinkar och ler.
Det var samma dag som vi sålde huset, han stod på balkongen och vinka.

Han och micko kom oxå i en dröm, de är de enda jag drömt om.
Brukar inte drömma såna drömmar liksom, det var så verkligt.

Jaja låter skitnördig nu, men jag tror på sånt här!


Varför ska alla dö hela tiden?





Har oxå varit vid vårdcentralen, vet inte om jag berättat de.. hmm?

Har ju några leverfläckar som jag tycker ser lite skumma ut och ville kolla upp dom.
Ska ta bort dom, de får säga vad de vill ,men läkaren som föreläste sa att om man har en känsla av att det är fel så ska man kolla upp de.
Så berättade han om när läkare hade gjort fel och det var just om leverfläckar.

Iaf så jag traska till vårdcentralen, fick träffa en läkare som inte alls var intresserad av mina leverfläckar.
Jag sa men denna har kliat och nu är det ju bara en sår skorpa kvar, ja men det va nog nåt annat sa han och titta på sina egna armar.
Jag försökte igen ja men jag vill ha bort dom och de känns inte bra.
Titta här jag har oxå såna säger han,
 - ja se där, men jag driter i dina leverfläckar du har ju betalt för att titta på mina nu..

Han tyckte att jag kunde gå hem och ta bort dem själv för de är ju så enkelt.
ja det kanske det är, men jag kommer inte att ta bort dom själv sörru, de vet ja!
  
Iaf efter lite tjat gick han med på att ta bort en, för att mer lr mindre visa hur jag ska göra här hemma.

* Tvätta eller sprita leverfläcken.
* Så får du inte va och peta på den
* Ta en pincett och "dra" ut leverfläcken lite (detta funkar ju bara på dem som står lite upp)
* sen tar du en vanlig nagelsax, en sån där som är lite böjd och klipper bort den.


Lätt som en plätt och inte ett dugg äckligt att göra på sig själv, eller hur??

Hualigen, om 10 år kommer hemma kit för att ta bort blindtarmen.


Tjing tjong (hej då på farfarspråk)





Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela