Jennys tankar

Påskmiddag 1

Publicerad 2009-04-11 17:00:39 i Allmänt,



Hej hopp!!

Hoppar in och bloggar lite medans mamma slite med påskmaten i köket.

I år har vi tagit en riktigt lugn påskafton, så ska vi iväg och käka hos släkten imorgon och på Måndag.
Gött att slippa stressa runt överallt som man gjorde förr, mitt humör är inte det bästa heller så...


Iaf så måste man ju hinna med att äta både hos mamma och pappa, och alla andra år har vi käkat påskmat på bägge ställena.. Man är inte direkt hungrig fter en påskmiddag, så ska man trycka i sig en middag till..

Så i år gjorde vi om reglerna, vid lunch så grilla vi hemma hos pappa och käka lite "lätt" för att sen käka påskmiddag hos mamma.

Förut har vi ju alltid bjudit farfar på påskmiddag, så det va nog mycket därför vi laga mat och plocka fram snapps och allt som hör till.

Va riktigt härligt att sitta i solen och käka grillat =)



     



Kramen


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-04-11 19:13:57

mmm grillat.. fan va gött.. jag äter alltid mycket choklad! haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela