Jennys tankar

It gets to be too much sometimes

Publicerad 2009-04-20 20:43:21 i Allmänt,

Hejsan hej!

Så idag i föräldragruppen skulle vi diskutera Hur länge är det okej att amma och vart/vilka platser är det inte okej att amma.
Kom några exempel från nåt tv program.. Att amma en 12 åring, nja man gör det inte för näringen då och ska man verkligen ha sån närhet med sin tonåring?

Vi kom väl fram till att 2 år sen räcker de..
En pappa i gruppen hade sett en 5-6 åring på stranden som blev ammad, känns lite sådär..

Men visst vill man amma sina ungar så, helt okej så länge jag slipper se en 13 åring suga på mammas tutte..

Helt ärligt när har de tänks sluta amma ungen om den är 13? 


Har varit en ganska jobbig dag, känslorna går upp och ner och det är väl bara att förbereda sig för det värsta..
Har fått hjälp nu iaf, så nu slipper jag ta tag i de liksom... Sa som det var att det är du lr så blir de myndigheten, fast de känns inte riktigt rätt..
Jobbigt samtal iaf..

Fråga barnmorskan om ja ska börja med tabletterna igen, den senaste veckan så har jag mått apdåligt på morgonen.. Vaknar och hulkar nån gång, vissa dar går iaf lite bättre.. Men mår illa som bara den.

Hon tyckte inte att jag skulle ta lergigan då jag redan har problem med att hålla mig vaken, järntabletterna hjälper inte särskillt mycke på den fronten..

Så jag ska ringa till förlossningen och höra om de kan hjälpa mig, tydligen så ska akupunktur vara bra.
Värt att prova så man slipper må pyton på mornarna..

Träffat lite centrumfolk idag, tyvärr så hitta ja inte Annika och Lena när ja skulle gå.. Prata lite med de äldre iaf..

Händer inte så mycket annat här just nu..


Pössen

Kommentarer

Postat av: ANNIKA O

Publicerad 2009-04-20 23:46:29

Trodde jag skulle hinna prata med dig, men blev kvar hos T. Ett evigt larmande idag. Kul att se lite av dig iaf. Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-21 10:14:17

bara typiskt att inte jag var där!!!! Hoppas få se dig ändå nsrt! Kramiz M

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-04-21 16:21:29

Hej!

Med mig är det bra. Hur är det själv? När är det beräknat att den lille ska komma?

Ja jag försöker röra på mig blir ju inte klok på att gå hemma hela dagarna. Tack det behöver jag nog verkligen har ju sån otur i det jag gör. Å det här är ju nåt jag vill jobba med så jag behöver nog alla tummar som hälst. Har sökt in till förskolelärare utbildningen.

Kramis Jennie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela