Jennys tankar

Snurrig och trött

Publicerad 2009-08-02 19:41:28 i Allmänt,

hej hopp!!

Känner att nåt mer måste man jue skriva..  =P

Vet att jag skrivit i bloggen att jag skulle inte lägga ut bilder och allt sånt, eftersom jag tycker att man kan ringa och fråga mig om saker och inte hitta dem på andra sätt.
Men nu skiter jag i vilket, han är så fin och vacker och jag kan inte vara stoltare, måste bara få visa han för världen. 


Förlossningen hade jag inte klarat utan mina 2 stöttepelare, Malin och Syster Yster, de var fantastiska!!
De hjälpte mig nåt helt otroligt! Vilket jobb de gjorde! De skötte lustgasen, puschade på mig, ja de gjorde allt. Man kan inte begära mer. Höll mig i händerna så jag fick klämma när de skulle känna värkarna, sätta elektroden, ta proverna på bebisen. Helt underbara var de.. Vet inte hur ja ska tacka dem, ni är underbara och gjorde mig en jättetjänst. Är så glad att ni ville vara med när mitt lilla mirakel kom till världen!!

Läkaren som snitta mig sa att jag gjorde snittet lite kortare så vi "rädda" tatueringen.. Skit i tatueringen var mitt svar =P.. Har inte ens tänkt att den på magen kunde vara i vägen..
Fick reda på idag oxå att syster klippte navelsträngen =), trodde nån gjorde de när jag låg på bordet.. Men ikke!



Så igår kom jag äntligen kommit hem, känns gött att få lämna sitt rum. Men nu är han bara mitt ansvar, på avdelningen har jag fått jättemycket hjälp!! Tog mig jue inte ur sängen de första dygnet.. Magen har värkt som satan men börjar komma igång någorlunda, men får inte lyfta nåt på en månad förutom min lille Vincent. Så det är tur att min familj ställer upp =), vet inte hur jag skulle gjort utan dom! Mamma skämmer bort mig och Vincent alldeles för mycket.
Ska lägga upp kort på de nån dag och visa vad jag fått av henne, självklart vad jag fått av andra oxå då =).

På hemvägen så stanna vi till vid ica, för att inhandla lite smått och gott, så lillen har redan varit i affären =P..

Vet ni vad, de första ja gjorde när ja kom hem var att ta en härlig dusch och raka benen.. Såg ut som han i star wars, lyckades oxå klippa mina tånaglar, de ni! Så nu är de inte 4 meter långa längre.
Måste hoppa runt i stödstrumpor i 6 veckor oxå, mamma och syster sliter som bara den med dom =P.
Får ju inte bära lr ta i med magmusklerna nå värre så de e lite svårt att få på sig stödstrumpor själv.. Fast de töligaste är dessa sprutor som jag måste ta, de e tur att man inte är diabetiker!
Det är en sak att ge andra sprutor men att sticka sig själv är sådär.. Man vet jue när sticket ska komma, men men bara några dagar kvar, helt klart värt det oxå varje gång man tittar på lillen =).

Idag då, tog en tur till obs med lillen, för jag var tvungen att åka till apoteket, hade inte stått ut en dag till.. Passa även på att köpa några mysbyxor till mig, som man kan dra upp lite högre på magen. De jag har hemma nu är så låga och hamnar precis på stygnen..

Är himmla osocial för tillfället, men jag har inte riktigt kommit in i rutinerna.ska sätta mig att svara på sms nån dag, har bara inte hunnit =/.. Men det kommer svar, jag lovar! 

Tycker det är himmla krångligt när barnmorskan säger en sak och böckerna en annan sen så kommer det fram ett tredje alternativ. Så det är lite rörigt i huvvet på mig..

Men jag ska försöka uppdatera med nån liten rad varje dag tänkte jag..
Men vi får se, mycket som ska hinnas med på dygnets få timmar tycker ja..

Måste tacka för alla gratulationer, tack tack snälla!


Ha det gott


Kram kram


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-02 22:04:56

åh det var så lite. Jag har sagt det förut och jag säger det igen..jag känner mig både stolt och hedrad över att ha fått vara med på detta mirakel, och Vincent kommer alltid ha en alldeles särskild plats i mitt hjärta... Det jobb som du gjorde var också enormt. Vet att många inte hade klarat det alls så som du.... Stålmorsan!! Kramiz M

Postat av: Sara

Publicerad 2009-08-03 09:42:31

en diabetiker vänjer sig allt den med ;) haha, fråga mig :D

Postat av: annica

Publicerad 2009-08-03 19:32:04

ett gott råd; sålla bland alla goda råd du får från alla håll och gör det som känns bäst för just dig och lillkillen.



KRAAAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-08-10 13:39:15

Stort grattis igen! :) han är megasöt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela