Jennys tankar

137

Publicerad 2009-02-27 21:33:23 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag har varit riktigt roligt, till och med njöt av att vara i skolan.
Iaf på morgon hade vi arbete och handledning, sen hade vi övningar i metodrummet.

Så vi fick lära oss hur man ska tvätta händerna, hon som lärde oss var en operationssköterska från örebro.
Så vi fick lära oss hur man gör innan en operation, hur man ska hjälpa nån som ska operera. Vart man får ta för att det ska räknas som sterilt.

Det var en konst att få på sig handsken, så mycket som man aldrig har tänkt på.

Bara att tvätta händerna tog säkert 4-5 minuter, sen så har man stirilium (tror de hette så) och där har man 2 minuter på sig.
Mycket att tänka på men väldigt intressant, fast ja tänker mest herregud va baselusker man har haft på händerna när man tror att man är ren.

Väldigt intressant iaf.

Sen fick vi öva på lindning av ben, väldigt svårt att få ett bra tryck.
Tyckte ja linda hårt men, de gjorde ja inte.
Man ska linda med ett tryck på ungefär 40 mmhg, så ena benet linda vi, på andra kolla vi oss med att pumpa upp till 40 mmhg på blodtrycks"apparaten". Finner inte ordet just nu =P.
Så skulle de kännas lika i bägge benen, smart va!

Snart ska vi börja med pvk och kad, ska bli intressant.
Var ju med och kolla när de satt kad, men ja va tvungen att gå därifrån. Som tur va trodde de att de var gravid illamående, Har så svårt för saker som ska "dit" på tjejer..

Kommer förhoppningsvis ta lång tid innan ja behöver göra de på någon tant..

Sen så träffade jag Nina och fick ett jättefint smycke, lite skvaller.
sen träffa vi Johanna och Matz och gick och käka.
Nina mobba mig för att vara en tjockis =P haha.
Hon är så söt min lilla pingla..

Just de Tant Nina och sköterskan på skolan tyckte de va bra att jag hade gått upp så "lite" hittills så de trodde inte de skulle bli några 20-30 kilo för mig. Man kan ju hoppas iaf =)!

Har praktik hela helgen, känner inte alls för de, för jag borde plugga egentligen, men de får gå ändå.

Ne nu blir de kudden!

Pöss pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela