Jennys tankar

Fredag den 13:e

Publicerad 2009-02-13 19:29:48 i Allmänt,

Hej hopp!

Denna dagen har bara svichsat förbi.. Kom inte hem förens 20 över 5 men tiden går så fort med Nina.
Först hade jag ju VFU, sen hade vi enskild tentamen i metodrummet.. Som gick jättebra..

Jag fick vara patient så skulle Daniel ta blodtryck på mig och berätta om puls och allt sånt..
Har tagit blodtrycket flera gånger denna veckan och de går uppåt hade 120/80 idag.. för några dagar sen hade jag typ 108/68..
Lärarna sa, ja du kan ju va lite nervös, så är de ju Daniel som tar de :P..

Var faktiskt himmla kul att få komma till skolan och bara glömma allt va magsjuka och stroke heter.. Känns som man är på hugget hela tiden på avdelningen.. Så de va skönt att få gå och inte vara uppmärksam på allt runt omkring en..

Hände en ganska ku grej när vi skulle hem från skolan, vi har jukodlås till omklädningsrummen..
och Daniel skulle in på herrarnas, så han knppa in koden och de bara brumma i låset.. hahah låset fick tuppjuck och väga att öppna sig.. Lärarana kom och försökte med nycklarna.. Inget funka.. Så de fick skynda sig att ringa en vaktmästare och hoppas på att alla inte hade gått hem för dagen :P.

Lite kul var de, men han kom iaf in och slapp att åka hem i "sjukhuskläder"..

Iaf jag och Nina snattra som bara den.. Så mycket att prata om, följde med henne hem en stund och titta på bebiskläder.. Hon håller tummarnaför att de blir en pojk :).. låna ett bälte av henne som hjälper till att hålla ryggen i bra läge så lyfter de upp magen lite.. Var riktigt skönt för ryggen faktiskt, lr ja svanken..

Idag när vi bytte om, så såg Nina mina tuttar i bh såklart.. men haha Hon är så rolig.. Visst de hr blivit något större, borde egentligen köpa lite nya underkläder.. Men ja vill inte köpa massa saker som ja inte kan använda sen..

Imorgon ska jag iaf ut, ska bli himmla kul! Ska leta fram några höga klackar.. kanske blir ett par stövlar vi får se..
Få se vart vi förfestar...
Ska bli så jäkla kul, har varit danssugen hur länge som helst...



Har ju fastnat för ett tjej och ett killnamn oxå, så nu e jag skitnervös för att nån ska ta de.. De är ju några som ska ha barn innan mig...  Skulle bli sur om ja blir tvungen att ändra "mina" namn igen :P


Har inte hänt ett dugg tråkigheter idag, utan allt har varit jättebra... peppar peppar..


Va hände med Annika Olssons blogg?


pöss pöss

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-02-14 10:03:37

hihi... jag vad hände med den? Kallas nog "Annikasbloggstrejk"... Såklart det inte hänt något dumt idag, du har ju bestämt att det bara ska hända bra saker eller hur? Hoppas du får det skoj ikväll!! En fin alla hjärtans dag önskar jag dig! Kramiz M

Postat av: ANNIKA

Publicerad 2009-02-14 12:38:29

Ha en härlig dag, och ta några danssteg åt mej me.

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-02-15 11:23:50

Jag har gett upp hoppet om Annikatanten.. Hon är sååå tråkig :) Hoppas du hade kul iaf.. Kramkram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela