Jennys tankar

jobbig dag

Publicerad 2009-01-22 22:25:42 i Allmänt,

Hej hopp på er allihopa!

Har haft ett par jobbiga dagar nu, på nåt sätt är ja mer lessen och besviken nu än när vi gjorde slut..
Men jaja, man kan inte få allt och ja vet att ja har ganska stora krav.. Men de e allt lr inget som gäller liksom, finns inget mellanting här.

Var iaf på akuten inatt, mådde jättedåligt och hjärtat skena iväg och magen kändes jättekonstig. Ringde rådgivningen som tyckte att ja skulle åka in, fast de sa att de e nog ingen fara men det kan oxå va ett tecken på att något komma skall...

Ja sånt blir man inget stressad över.. Fick inte tag i Tony heller så ja fick tvinga med broder in, så han fick sjukanmäla sig från jobbet och grejer..

Jag och Tony är ju inte direkt några vänner nu, men ska han va med så måste vi ju försöka sa ja till han idag..
Berätta oxå om hur ja kände för vissa saker... Fast de märks att han har ändrat sig på vissa punkter :(. Men men de är upp till honom...

Iaf så vid halv 6 typ var vi inne på akuten, vid 9 fick jag äntligen komma in på rummet och träffa doktorn, hon plocka fram alla saker och presenterade sig, sen fick hon larm och fick springa till förlossningen.. Såg inte henne förens hon om och väckte mig vid 2 på natten.

Hon hade visst fått två kejsarsnitt på raken, varför heter de kejsarsnitt? drottningssnitt ?

Jaja, så hon klämde och kände på magen sen gjorde hon en undersökning, en såndär som alla tjejer tycker om ni vet... hualigen..


Hon avsluta iaf med ett ultraljud, så jag fick se min bebis =).
Hjärtat slog för fullt och h*n hon låg och sög på tummen :), tänk att de fanns nåt där inne. En hel liten människa, allt såg bra ut sa hon, storlek och så oxå...

Hon visste inte riktigt vad de var , men kan få så här ibland. De va ungefär som om hjärtat rusa iväg och sen som nån stod och skaka hela dig, hela jag vibrera på nåt sätt så de kändes som om ja skulle ramla ur soffan.. helskum känsla..

Iaf så sa hon att de säkert inte va nåt farligt och att man inte ska ignorera de, men det behöver inte betyda nåt.



Har sagt till Tony att jag vill ha med han på förlossningen och jag hoppas att han väljer att vara de.. Ja tycker lite som varför ska han slippa den jobbiga biten, ja måste vara där. De e vårt barn därav ska vi båda vara med. Men vi får se..



Mycke vi måste ta oss igenom sen längre fram, just nu behandlar vi mest varandra som dynga.. Ska försöka bli lite snällare...



Pössen och kramen

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-23 11:04:06

Jenny du är FÖR snäll ibland....

ha INTE dåligt samvete

Kram Mamma

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-01-23 12:32:29

Skönt att allt var bra.. Mysigt att du fick se bäsen.. Visst är det, det häftigaste du har gjort? Det är iaf det häftigaste jag har gjort =) Tycker att du ska lägga all den energi som du lägger på Tony på dig själv. Du är i ett tillstånd då du ska ta hand om dig själv, bry dig om dig själv och må gött och njuta. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men det är så det ska vara. Försök med det iaf, resten löser sig så småningom.. Tar du hand om dig själv så slipper du säkert hjärtklappning mm.. Du finns i mina tankar varje dag ?= PUsspuss och kramkram

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-01-23 17:56:38

Instämmer med Anna, focus på dej och magen. Han blir ju den som förlorar om han inte bryr sig. Ha det bäst, kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-01-24 10:09:39

Håller med Annas kloka ord här ovan... Och behöver du nåt, hjälp, ett lyssnande öra eller något annat, så var aldrig rädd att säga till! Kramiz M

Postat av: ANNIKA

Publicerad 2009-01-24 16:08:39

Ta hand om dig.!!!!!!

Postat av: annica branting

Publicerad 2009-01-24 23:58:19

vad skönt att allt var bra medden lille iallafall.mysigt med ultraljud, det är konstigt att föreställa sig att det ligger en liten mini bebis därinne. När man sedan har bebisen PÅ magen, så förundras man av att den har levt inuti en. Men det är härligt och så mysigt! ta handom dig gumman!

Postat av: Tessan

Publicerad 2009-01-25 16:00:54

oj, här händer det mkt. Men håller med Anna, och sen GRATTIS!!! Inte visste jag att du var med barn :) Välkommen in i gänget, och njut allt du bara kan. För även fast han kanske inte är vid din sida, så har du den i magen som alltid kommer vara med dig och det är väl det viktigaste?! :) Hoppas allt löser sig för dig. Och hundra ggr grattis igen :) Många kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela