Jennys tankar

jahapp ja..

Publicerad 2009-07-22 15:08:19 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!

Måste börja med att tacka alla för styrkekramarna och krya på dig hälsningarna, de värmer och känner mig redan piggare. Ni är så snälla allihop!! Finns inga som ni, ni är bäst allihopa =)!

Passa på att smita till datorn när ingen är hemma, håller på att tråka ihjäl på mitt rum..
Men ja tänkte att datorn är jue inte i köket, så de ska nog gå bra.. Bestämde mig för att gå ut en stund idag och sitta på pälsad i solen, skönt med frisk luft =).

Men gissa vad..
Läkaren ringde precis, de hade hört av sig från Stockholm med mina provsvar. och tydligen så har jag den nya influensan som det så fint heter..
Men han fråga hur jag mådde och ja sa att tabletterna har hjälpt jättebra och att ja bara har lite ont i halsen och hostar nu + lite ont i kroppen fast de kan jue bero på graviditeten..

Han tyckte iaf att det var bra att jag fått tabletterna och får jag feber, blir sämre lr undrar nåt ska ja ringa infektionskliniken.

Drar förlossningen igång, ska ja va noga med att berätta att jag bär på detta och hamna på ett "infektionsrum".
Men han sa att jag inte borde smitta än, fast jag ska undvika att träffa folk och allt detta fortfarande..
Så min lille far och lillebror som slipper stanna på rummet från och med idag får springa med mat till mig..


Annars händer det inte mycket här just nu.. Spelat vem vill bli miljonär i mobilen (kan typ alla frågor utantill nu =P) och glott på massa film..

Barnmorskan ringde och fråga hur det gick och om bebben kommit ut, för jag ar en tid på måndag.
Ja sa att magen är kvar och jag kommer säkert på måndag, inga känningar av nåt än..



Vet att det inte är så intressant att läsa, men jag gör verkligen ingenting om dagarna nu..
Tänkte bara uppdatera och visa att jag lever iaf...


Ha de gott allihopa


Pössen och Kramen



'

Kommentarer

Postat av: gaby å cissi

Publicerad 2009-07-22 15:34:31

neeeejj!! så de va den hemska nya influensan iaf som du hade åkt på.. usch. men vi hoppas att du fortsätter pigga på dig å vi skickar många styrkekramar!

Postat av: Linnea

Publicerad 2009-07-22 15:45:22

Men vilken otur!! Fy fan för o behöva bli så sjuk när du är höggravid o allt. Tänker på dig jättemassor!!! KRAMAR

Postat av: Linn

Publicerad 2009-07-22 16:09:06

nejmen usch vad skrämmande!



Har du väldigt hög feber, ont osv?

jag har vart sjuk i 7-8 dar.. typ feber, värk i kroppen och halsont.. man blir ju nojjig fastän man bara borde slappna av..

krya på dig!!

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-07-22 17:48:45

Klart det är intressant att läsa. Vi vill ju veta hur det är med dig. Hoppas verkligen du piggar på dig så du kan samla krafter till bebben. Tusentals kramar

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-07-22 19:28:54

Det var ett under att Johan inte sket ner sig av nervositet i början när han körde med Linus i början :) Men nu brummar han på som vanligt :) Visst är han duktig min lilla plupp :) Så egentligen har jag nog inget att oroa mig för =)



Ja, det där amningsrummet får man leta upp nästa gång =)



Nu får du kurera dig så att bebben kommer. Vi börjar bli lite små trötta på väntandet ;)

Postat av: Prins Bus

Publicerad 2009-07-22 20:07:44

Vill du veta en hemlighet. Vi bebisar vet när vi ska komma ut men vill inte berättade det för våra mammor. Vi är riktiga busfrön vi bebisar =)



Längtar tills vi ses!



Kramar Linus

Postat av: Milla

Publicerad 2009-07-22 22:04:23

Men stackars dig! Är det alltså grisflunsan du åkt på? Jag skulle dö bara av att få reda på att jag hade det. Men så är ju jag jävligt nojig och hypokondrisk av mig också. Hoppas verkligen du mår bättre snart.



Tack! Nja, inga speciella tips sådär faktiskt. Jag tar dock tid på mig går gärna flera varv och lyfter på grejer och tittar under bord och så för att hitta fynd. Och det brukar ge resultat! :) Nu handlade jag ju faktiskt mestadels i "vanliga" butiker och inte så jättemycket grejer på loppis denna gång. Men om du gillar loppisfynd och tycker om att göra om/måla och fynda så ska du definitivt besöka loppisen i värmskog som har jättemycket grejer till mycket bra pris!



Håller med. Jordgubbar ÄR sommar. Det finns nästan inget som smakar så gott som solmogna bubbar. Mmm.



Ja, kort på lägenheten är det väl snart dags att lägga ut. Ska försöka ta lite under veckan nu. Dock är det inte jättemycket som hänt, förutom i hallen då.



Ja. Egentligen vet jag att det är så. Men jag får så dåligt samvete när Jonas är där jämt och jag knappt ingenting nowadays. :( Men nu jävlar ska vi köra på denna veckan och sen är det inflyttning som gäller och så länge vi fått upp tapeter och fått in golv så får vi ta det som det kommer sen.



Har du ingen bärbar dator som du kan använda och surfa och läsa bloggar på dagarna? TRIST!



KRYA PÅ DIG NU. :)



Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-23 09:44:25

Hej min goa vän! Skönt att prata med dig i gårkväll, kände mig riktigt orolig för dig ska jag erkänna. Funderar skarpt på att byta namn på dig, Drama queen skulle passa perfekt. Säg vad inte du är med om?? Tur att vi vet att allt vänder efter det här, nu är det lycka som väntar!! Varmaste och mest styrkande kramarna jag har till dig!

Postat av: Barnens Hjältar

Publicerad 2009-07-23 10:57:12

Oj, svininfluensan eller någon annan influensa ?

Jag hänger inte med alls?

Hoppas i varje fall det snabbt går över..



PS! Hittade du något gott i frysen ;-))

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-23 14:06:28

Detta klarar du galant du kommer att pigga på dig och få ett jättebra immunförsvar nu Kram Ingrid

Postat av: Therese

Publicerad 2009-07-23 14:43:47

Skönt att du känner dig lite bättre iaf :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela