Jennys tankar

Bullbak och annat

Publicerad 2009-07-15 14:43:34 i Allmänt,


Hejsan hoppsan!!

I måndags så fikade vi jue hos söta (tant) Malin och efter de så hade vi en lugn filmkväll här hemma. Vi var jue på bio och såg Johan Falk, så vi tog en Johan Falk kväll =).
Till och med broder var med och titta.

Så vi började med Noll Tolerans, mamma satt väl och halvsåg.
Sen när det var dags för Livvakterna så satt hon i stolen och sov. Varje gång man skrek på henne så svara hon oj, va spännande det är hahahaha.
Hon såg inte ett dugg enligt oss, men enligt henne själv hade hon inte alls sovit utan sett filmen =P

Tillslut sa Jossa tilll henne att nu får du gå ner och lägga dig, ja jo sa mamma och somna om =P




Så igår hade jag ju inget för mig nu när bebben vill bo kvar i magen ett tag till =P
Så jag och mamma bestämde oss för att baka bullar, så ner till konsum och handla mjöl och allt sånt.
Träffade en av centrums stjärnor på konsum också, herr E, passade på att prata lite med han..

Ska du ha bebis? sa han och klappa magen min =P
ja, idag faktiskt, men ja tror inte h*n vill komma ut idag..
Du kanske får här på golvet, bäst du åker hem..
haha, ja kanske de.. du får ha de bra!

Ungefär så såg samtalet ut + lite "jobbprat" då..
Alltid trevlig att träffa Centrums äldre på promenader, man saknar dom faktiskt!



Iaf väl hemma satte mamma igång och knåda degen i hennes julklapp från Lennart, ni vet en sån där som alla kockar på tv har.  Så då var det ingen idee att vara med och lägga sig =P
När det var dags att kavla och baka så gjorde vi varannan gång fast tillslut körde jag dock ut mamma ur köket ett tag då jag tyckte att hon gjorde fel. =P

Men suck, du måste kavla ut mer, men åh måste du ha så mycket mjöl??
+ att hon gick och stängde fönstren i alla andra rum, för det får jue inte dra på degen AAAAHHHH..

Stackars lilla mamma, men de börjar bli varmt igen jue och då blir jag folkilsk =P..


Blev lite mer suckande när mamma prompt ska ta kort JÄMT =P
Kul att ha, men inge roligt att vara med på korten <----- dagens ilands problem


Ja ni ser jue hur det ser ut på höften, är ärdd att om bebben bosätter sig länge till i magen så bär börjar väl strecken komma dä oxå..







Lennart kom hit lagom till att vi skulle sätta in andra plåten, då upptäckte vi att bakplåtspappret och formarna var slut.
Så vi skickade iväg honom till konsum för att handla =P
Så han kom hem med bakgrejer + en godispåse =), är jue inte så mycket för godis, men en chokladbit lr 2 slinker väl ner =P




Pössen och Kramen

Kommentarer

Postat av: Milla

Publicerad 2009-07-15 22:56:42

Gud vilken go´mage! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela