Jennys tankar

Gnäll..

Publicerad 2009-07-19 17:39:15 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!

Så guess what..

Jag ligger hemma och är dunderförkyld IGEN!!!
Feber som pendlar mellan 38-39 och allt jävelskap som hör till.

Skit oxå!

Ont i hela kroppen, svettas och fryser om vart annat, hostar som en tok, att det ska vara så svårt att hålla sig frisk.

Iofs Blev broder förkyld efter festivalen, så ja borde kanske ha fattat att ja skulle åka på de.
Har aldrig varit SÅ förkyld som jag är nu under graviditeten, mitt immunsystem är helt bortblåst tror ja.

Så idag har jag legat på soffan med täcke och glott på tv, kolla precis klart på Sunes sommar =P.
Annars går det inte i många knop här, sover, glor på tv och springer på toa är väl de jag gör ungefär.

Har iaf bosatt mig hemma hos pappa för att inte smitta mamma, ska jue bo där sen om Fredrik är frisk.
Så iofs är det ganska bra att bebben ligger skyddad i magen, medans mina baciller hoppar omkring här på utsidan..

Så stanna gärna nån dag till, fast det är tungt som F-N.

Va bara tvungen att gnälla av mig lite..

Iaf så hade syster kalas idag, jag vågade mig inte dit, för om ja smittar syster kan hon inte vara med på förlossningen. Skulle hon bli smittad ska ni se att bebben bestämmer sig för att komma när Malin är på kusten =P.

Ne men de kommer gå bra, 5 dagar är jue ingenting!
Fast jag börjar bli nervös tänk om det blir 16 dagar!!
Herregud magen kommer spricka, bebisen kommer ut och säger "tjena morsan" och väger 12 kilo!
Snälla lilla bebis inte mer än 4 kilo nånting, tänk på mammas lilla "moa" =P


Jo jag och Fredrik kolla på sex education (stavning?), går på 3:an, iaf så skulle det handla om förlossningar och nyfiken som man är var ja bara tvungen att kolla.

Åh shit pommes, en skrek så man trodde att de tortera henne, ja lovar sådär låt de i tortyrkammare för i tiden.
Nästa förlossning, gick ganska fint till, fast hon bara hade lustgas. Sen stod de och slajma och drog i moderkakan, hualigen! Tänk att folk äter sånt!! Om det var så här, så skulle ja nog aldrig skaffa barn. Bebisens lilla 1:a såg inte fräsch ut, fast man får jue vara glad över att den tar hand om lilla bebben i magen.

Iaf sen fick man se "nålen" som de syr med, då höll ja på att svimma!
De va ingen liten tunn och fin nål de ni, fiskekrokar är fan små och tunna jämfört med de schabraket de visa upp.
Shit tänk att den kommer mot ens heligaste.

Killarna som satt i publiken var imponerade av tjejerna, bebisen ska jue bara ploppa ut och sen är det klart som en av dem sa.
De hade ingen koll på allt runt omkring.

En mamma berätta att hennes bebis vägde 4,9 kilo, tänk de där 5 kilos säckarna potatis på konsum.

Måste säga att jag är lite orolig för bebbens vikt..

Ne nus ka ja ner och svettas i soffan igen..

Ha de gott allesammans!!


Pössen och Kramen

Kommentarer

Postat av: cissi

Publicerad 2009-07-19 18:09:06

krya på dig, och hoppas bebben kommer ut snart.kramar från mig

Postat av: annica

Publicerad 2009-07-19 18:49:07

du kommer fixa detta!

mina små killar vägde 4610 och 4570 så de var inte så små :) men det gick ju bra ändå ;)



Hoppas att du hinner krya på dig innan det är dags!

KRAM

Postat av: Therese

Publicerad 2009-07-19 19:19:53

Krya på dig!

Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-19 19:29:08

Det kommer att gå så bra, tvivla inte på det... Kurera díg nu, så ska du se att bebben kommer ut sen. Jag är ju bara borta en natt så bebben får snällt komma ionnan eller vänta till jag är hemma, så det så!! Kramiz M

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-19 22:43:10

Stackars dej att behöva gå över på detta vis!! har du några förvärkar å så eller är det lungt? Jag har en 3 männing som födde sin 5kilos pojk på badrumsgolvet hemma , dom HANN INTE in till sjukhuset så var inte orolig över vikten för bara huvvet kommit ut så slinker resten av kroppen ut hur lätt som helstsen :) . kram

Postat av: Milla

Publicerad 2009-07-19 22:58:22

Hej!



Jodå, han kan allt om han vill. Pannkakstårta var iaf första gången han gjorde till mig. :)



Visst är de fina, kopparna? Jag blev alldeles kär och hade jättesvårt att bestämma mig för vilken färg jag skulle ta. Ville ha allihop!



Well. Bra och bra. Du läser ju min blogg så du vet att jag har mycket omkring mig just nu, men förutom det är det bra. Är ju änrligen ledig i två dagar nu. Det är synd att klaga liksom. Det gör jag så mycket ändå. :p

Stackars dig som är sjuk igen! :( Hoppas verkligen att det är snabbt övergående och att din lilla (!?) bebbe snart bestämmer sig för att komma ut.



Ha det så bra och krya på dig. Kram!

Postat av: Tessan

Publicerad 2009-07-19 23:59:26

Krya på dig och lycka till sen när bebben bestämmer sig för att komma ut!



Jag förstår om du är nervös, det är jag med då det blir första gången vaginalt för mig när det är dags sen. Jag blev ju snittad med Robin. Men det ska säkert gå bra, så många andra har ju gjort det och klarat det fint före oss =)



Ha det så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela